نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت: تلاش ما و قطر دقیقا در راستای حفظ ساختار AFC استوار بوده و خواهد بود.

کفاشیان: تلاش ما و قطر دقیقا در راستای حفظ ساختار AFC بود

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، علی کفاشیان درباره گزارش‌های منتشره در روزنامه‌های قطری پیرامون شکست نقشه عربستانی‌ها در انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا و نقش برجسته ایران در این موضوع عنوان کرد: فعالیت‌های عربستانی‌ها از چند ماه قبل در این باره شکل گرفته بود تا با جمع کردن نفرات موردنظرشان به اهداف خود برسند. آنها می‌خواستند به صورت زودهنگام نظر مساعد روسای فدراسیون‌های آسیایی را جلب کنند تا کرسی ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را از آن خود سازند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که پس از اطلاع از این موضوع بلافاصله بابت این تشکل نوظهور غیرقانونی به AFC اعتراض کردیم. جالب اینجاست که در همان روزهای نخست یکی از کشورهای نزدیک به عربستان از ما هم برای حضور در این جمع دعوت کرد، اما به هیچ عنوان زیربار نرفتیم چون از اهداف شوم عربستانی‌ها باخبر بودیم.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال تصریح کرد: تمام تلاش عربستانی‌ها برای جلب توجه به یک کشور ازبکستان رسید که آن هم دلیلش این بود که رئیس فدراسیون فوتبال این کشور به تازگی انتخاب شده بود. در واقع به جز این یک کشور، فقط کره‌جنوبی و امارات با عربستان همراه بودند.

وی ادامه داد: تلاش ما و قطر دقیقا در راستای حفظ ساختار AFC استوار بوده و خواهد بود. این نمی‌شود که به یکباره چند کشور تصمیم بگیرند با اهدافی غیرمنصفانه دست به تشکیل مجمعی بزنند و شرایطی را فراهم کنند که به قصد مباحث انتخاباتی بشود.

کفاشیان تصریح کرد: در واقع تلاش‌هایی صورت گرفته بود که باعث شد عربستانی‌ها خیلی زود منزوی شوند و در همین کنگره اخیر هم شرایط بدی را تجربه کنند تا رسانه‌های قطری از پیروزی دیپلماتیک این کشور با همکاری ایران سخن بگویند. بی شک کنفدراسیون فوتبال آسیا این اجازه را نمی‌دهد که چنین فضا و جو مسمومی وارد مباحث این کنفدراسیون شود. موضوعی که روسای فدراسیون‌ها به خوبی دریافتند و متوجه شدند رویه عربستانی‌ها به هیچ عنوان جوانمردانه نیست.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.