خراسان شمالی- دکتر محمدرضا خباز گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی راهکاری پیدا کند تا با توافق دستگاه‌های اجرایی استان و موافقت مدیران، یک درصد از سهم کل اعتبارات هر دستگاه به امر ورزش و تربیت بدنی اختصاص یابد.

کمبود اعتبارات و تامین منابع دغدغه اصلی آموزش و پرورش استان است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدرضا خباز استاندار خراسان شمالی، در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با تاکید بر این که مدیران دستگاه های اجرایی باید شعار ما می توانیم را عملیاتی کنند، گفت:در گام نخست عملیاتی کردن این شعار در حوزه ورزش استان انجام گیرد زیرا ورزش موجب کاهش آسیب های اجتماعی در دانش آموزان می شود.

وی با تاکید بر اهمیت و نقش ورزش مدارس اظهار داشت:سازمان مدیریت و برنامه ریزی راهکاری پیدا کند تا با توافق دستگاه های اجرایی استان و موافقت مدیران، یک درصد از سهم کل اعتبارات هر دستگاه به امر ورزش و تربیت بدنی اختصاص یابد.

وی افزود: برای سالجاری نیز سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان می تواند از اعتبارات باقی مانده خود به امر ورزش اختصاص دهد.

خباز تصریح کرد: دغدغه اصلی مجموعه آموزش و پرورش استان بحث کمبود اعتبارات و تامین منابع است لذا راهکارهای لازم برای حل مشکلات این حوزه شناسایی و در صورت نیاز مکاتبه ای با دفتر مقام معظم رهبری انچام شود.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد نیز در این شورا اظهار داشت:اکثر موضوعات مطرح در جلسات شورای آموزش و پرورش در ارتباط با ساخت و ساز، بودجه و اعتبارات است در حالی که جای خالی مباحث فرهنگی به شدت احساس می شود.

وی با بیان این که محتوای آموزش و پرورش انسان سازی است، خاطرنشان کرد:مدارس بیشتر در معرض آسیب ها و تهاجم فرهنگی هستند لذا شورای آموزش و پرورش باید بیشتر بر مسائل فرهنگی تمرکز کند و اهتمام جدی داشته باشد.

رضا رجب زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این شورا اظهار داشت:هشت مجموعه ورزشی چند منظوره در شهرستان های استان وجود دارد که با وجود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی سالهاست که رها شده است.

وی خاطرنشان کرد:برای تکمیل این مجموعه های ورزشی به ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که می توانیم با تکمیل آن این مجموعه ها را به مدیریت بحران و ورزش مدارس اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: هر چند فضاها و امکانات خوبی هم در دانشگاه های استان وجود دارد که مجموعه آموزش و پرورش می تواند از این ظرفیت نیز به خوبی بهره مند شود.

بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با مدارس چند پایه و عشایری و راهکارهای حمایت از این مدارس، برگزاری پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، بررسی و تبادل نظر در خصوص طرح ساماندهی کمک ها به دانش آموزان محروم و نیازمند و بررسی مسائل و مشکلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اهم دستورکارهای این جلسه شورای آموزش و پرورش استان بود.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.