معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت:سند چشم انداز حوزه فرابخشی حفاظت محیط زیست استان درافق ۱۴۲۰ به تصویب رسیده است.

سند چشم انداز محیط زیست خراسان رضوی در افق ۱۴۲۰ به تصویب رسید

به گزارش قدس آنلاین، محمد مقدوری  اظهار کرد:سند چشم انداز حوزه فرابخشی حفاظت محیط زیست استان درافق ۱۴۲۰ اولین سند بلند مدت در محیط زیست کشور است که با اصلاحاتی در کارگروه توسعه پایدار استان به تصویب رسید و جهت تائید نهایی در دستور کار شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار گرفت و به عنوان یک سند مادر در این عرصه محسوب می شود.

وی افزود:سند چشم انداز محور و مورد توافق جمعی دستگاه های اجرایی استان دربرنامه ریزی های آتی قرار گرفته است و نظر به این اجماع نظر، سند مورد اشاره سرجمع پیوست های محیط زیستی ارگان ها بوده و به عنوان مبنای کار چشم انداز محیط زیست قابل پذیرش است و قطعاً نیاز به برنامه های مشخص بخشی نیز خواهد داشت.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد:این سند تکلیف بخش های مختلف را مشخص خواهد کرد تا دستگاه های مختلف برنامه های خود را درقالب احکام برنامه ششم تنظیم و تکمیل کنند و بر این اساس دستگاه های اجرایی بادقت بیشتری طرح ها و برنامه ها را دنبال خواهند کرد.

وی گفت:تنظیم برنامه های میان مدت بدون ورود به اهداف کمی بلند مدت شکل نخواهد گرفت و به همین دلیل در مباحث فرابخشی باید سهم بخش های مختلف بر اساس اهداف کمی تعیین شود.

مقدوری تاکید کرد: مباحثی همچون آلودگی هوا، مدیریت پسماند ها و مدیریت مصرف انرژی از چالش های محیط زیست استان است و تدوین سیاهه انتشار آلودگی هوا از منابع ثابت و متحرک که دردستور کار محیط زیست و شهرداری مشهد قرار گرفته است نیز گامی موثر دراین راستا بوده است.

وی بیان کرد: برنامه ۳ساله عملیاتی در موضوع کاهش ۵۰ درصدی آلودگی هوای مشهد تدوین نهایی شده است و دستگاه های مختلف ملزم به دنبال کردن وظایف وتکالیف خود با هماهنگی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هستند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.