در روزهای پایانی ماه صفر و سالروز رحلت رسول الله(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) در نمایشگاه کبوترانه برای کودکان زائر برنامه عزاداری برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم عزاداری ویژه کودکان در کبوترانه حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی گفت: واحد کبوترانه حرم مطهر رضوی واقع در باب الهادی(ع) ویژه ایام ۲۷ صفر تا یک روز بعد از شهادت امام رضا(ع) آماده خدمت‌رسانی به کودکان زائر است تا در این ایام از برنامه‌های عزاداری واحد کبوترانه بهرمند شوند.

حجت الاسلام مهدی حسن‌زاده  افزود: در واحد کبوترانه برای کودکان ماجرای رحلت رسول الله(ص) و شهادت امام حسن(ع) و امام رضا(ع) به صورت قصه بیان و برنامه سینه‌زنی نیز ویژه پسران تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه از روز اربعین تا کنون مورد استقبال پرشور زائران خردسال قرار گرفته و در نظر داریم تا یک روز بعد از سالروز شهادت امام رضا(ع) این برنامه را برای کودکان زائر اجرا کنیم.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه این نمایشگاه ویژه کودکان زائر و مجاور ۵ تا ۹ سال تدارک دیده شده است، اعلام کرد: ساعت کاری واحد کبوترانه در ایام پایانی ماه صفر از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب است.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در پایان هر برنامه به رسم یادبود به کودکان هدایای اعم از شال عزا، کتاب شعر، سربند و هدایای دیگری اعطا می‌شود.

منبع :صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.