رییس اتحادیه صنایع دستی و گلدوزان مشهد گفت: باتوجه به این‌که ارگان‌هایی مانند صنعت و معدن و اتاق اصناف در پیِ انجام اقداماتی جهت وام‌دهی یا پرداخت تسهیلات بوده‌اند، ما طی برگزاری جلسات متعدد، خواستار این تسهیلات برای هنرمندان صنایع‌دستی بوده‌ایم؛ اما به هیچ‌ اتحادیه‌ای هیچ‌گونه تسهیلاتی پرداخت نشده‌است.

تسهیلات به هیچ اتحادیه‌ای داده‌ نشده‌ است

به گزارش قدس آنلاین، صادق ابراهیم‌زاده فرشچی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای ارتقاء سطح هنرمندانِ صنایع دستی گفت: طی جلسات صورت گرفته، قرار بود درجهت ارتقاء سطح افراد از طرف فنی حرفه‌ای دوره‌هایی برگزار شود، مبنی بر این‌که صنایع‌دستی مانند دیگر رشته‌ها در فنی حرفه‌ای آموزش داده و شناخته‌ شود؛ اما با وجود پی‌گیری‌های مکرر متاسفانه هنوز چنین اقدامی صورت نگرفته‌است.

وی عنوان کرد: اتحادیه صنایع‌دستی مشهد، در زمینه هنرها و حرفه‌های زیادی مانند گل‌دوزی و دوخت پرچم‌ برای هیئت‌های مذهبی درحال فعالیت است؛ هم‌چنین در زمینه تولید و صادرات پرچم‌های مذهبی فعالیت بسیار خوبی داشته‌ایم و گفتنی است صادرات ما به کشورهای خلیج فارس، آلمان، عراق و حتی آمریکا بوده‌است، که البته ۹۰ درصد این صادرات به عراق بوده؛ اما باتوجه به این‌که ۱۵ سال، در این حرفه دارای صادرات بسیار خوبی بوده‌ایم، گفتنی است؛ که امسال در این زمینه نسبت به سالیان گذشته افت داشته‌ایم.

رییس اتحادیه صنایع دستی اظهارکرد: باتوجه به افزایش قیمت‌ها در این نوع کالا یعنی پرچم‌هایی که برای هیئت‌های مذهبی استفاده می‌شوند؛ می‌توان گفت به‌علت ضروری نبودن آن میزان استقبال و تقاضا نسبت به این نوع کالا در ایران و هم‌چنین در سایر کشورها نیز کم شده‌است.

ابراهیم‌زاده خاطرنشان کرد: اتحادیه صنایع دستی مشهد در زمینه‌های  دیگری هم درحال فعالیت است که این فعالیت‌ها زیرمجموعه این اتحادیه قرار می‌گیرند؛ هم‌چنین گل‌دوزی بر روی پارچه‌هایی با عرض ۴۰ الی۵۰ متر و دوخت کیف، کفش، لباس مجلسی و دوخت سرویس‌های اتاق و آشپزخانه و... را نیز به عهده خواهد داشت.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.