مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: براساس بررسی های انجام شده ۱۰ درصد موقوفات کشور در خراسان رضوی است.

۱۰ درصد موقوفات کشور در خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، اظهار کرد:ارزش ریالی دقیقی نمی توان برای موقوفات استان برآورد کرد ولی براساس آمارها ده درصد از موقوفات کشور در خراسان رضوی قرار دارد و با توجه به اطلس موقوفات کشور که تهیه شده است در شهرهایی که معنویت بلوغ بیشتری داشته است همانند شهرهای مذهبی وقف بیشتری ثبت شده است.

وی افزود:۱۵ الی ۲۴ آبان دهه وقف نامگذاری شده است و شعار امسال نیز «همه واقف باشیم» است و به همین منظور ۲۳ ایستگاه همه واقف باشیم در استان در این دهه فعالیت خواهد داشت و همچنین ۶۶ نشست علمی و صنفی برنامه ریزی شده است که در استان برگزار شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد:همایش یاوران وقف در دو سطح استانی و شهرستانی که در آن به تجلیل از واقفان می پردازد برگزار خواهد شد که همایش استانی ۲۱ آبان با تجلیل از ۴۰ نفر برگزار می شود.

احمد زاده تاکید کرد:سال گذشته ۲۸۵ وقف جدید در خراسان رضوی به ثبت رسید که ۲۶ مورد آن در دهه وقف اتفاق افتاد و در سال جاری نیز تاکنون ۲۰۰ وقف جدید به ثبت رسیده است که کل موقوفات ثبت شده استان در سامانه کشوری را به ۲۴ هزار ۹۲۴ موقوفه رسانده است.

وی بیان کرد:در این دهه آثار وقف با همکاری مدیریت شهری در شهر اکران خواهد شد تا کمکی به گسترش فرهنگ وقف در بین شهروندان باشد همچنین توزیع پوستر نیز در دستور کار قرار گرفته است و ستاد خبری دهه وقف نیز تشکیل شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد:وقف علم و فناوری نیز برای اولین بار در کشور از خراسان رضوی آغاز شد و در این راستا انجمن یاوران وقف تشکیل شده و وقف های مشارکتی و مستقل در این حوزه برنامه ریزی و اجرا شده است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.