مدیر عامل موسسه موقوفات و کشاورزی جنوب خراسان گفت: تولید هندوانه به روش زیرپلاستیکی یکی از اقدامات این موسسه در راستای الگوی نوین کشت محصولات زراعی است.

تولید هندوانه زیرپلاستیکی الگوی نوین کشت محصولات زراعی

به گزارش قدس آنلاین، علی وطن‌دوست مدیرعامل موسسه موقوفات و کشاورزی جنوب خراسان بیان کرد: در سال زراعی جاری ۲۵ هکتار از اراضی موسسه، به کشت هندوانه ارقام اصلاح شده نیاگارا و سامسید اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: محصولات زیرپلاستیک به دلیل انتقال کشت به زمستان و از طرفی مهیا بودن شرایط گلخانه‌ای، جزء تولیدات زودرس هستند و همین امر باعث شده تا در بهترین زمان ممکن که افزایش تقاضا را به همراه دارد به بازار عرضه شود.

وطن‌دوست اضافه کرد: در سال زراعی گذشته و برای نخستین بار، محصول هندوانه در سطح ۱۲ هکتار از اراضی مزرعه غدیر نهبندان به روش زیرپلاستیک کشت شد.

وی درباره کشت این محصولات گفت: کشت هندوانه به صورت ردیفی و با استفاده از دستگاه کارنده پنوماتیکی و بخشی نیز به صورت جوی و پشته و با پوشش پلاستیک روی ردیف و جوی پشته انجام می‌شود.

وطن‌دوست ادامه داد: روش آبیاری در این کشت با توجه به سبک کشت ردیفی و جوی پشته و به سبب پوشش پلاستیکی که شرایط گلخانه‌ای را برای گیاه مهیا می‌کند، با حفظ رطوبت خاک برای مدت طولانی، کاهش چشمگیر استفاده از منابع آبی را به همراه دارد.

وی با اشاره به کیفیت محصولات تولیدی گفت: محصولات تولیدی این موسسه با توجه به شرایط محیطی منطقه که همان مدت زمان تابش نور خورشید در فصل رشد است و نیز استفاده از سموم و کودهای شیمیایی به میزان کم، در رده محصولات سالم و با کیفیت بسیار مطلوب، خوش طعم و شیرین قرار دارد.

مدیر عامل موسسه موقوفات و کشاورزی جنوب خراسان ادامه داد: خوشبختانه این محصول به دلیل خصوصیات مذکور، با استقبال خوبی در بازارهای داخلی شهرستان و همچنین مراکز استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و همچنین استان سیستان و بلوچستان روبرو شده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.