البرز- کاظم صادقی با اشاره به وضعیت حال حاضر تیم های پایه فوتسال البرز، گفت: این استان علیرغم منابع انسانی مستعدی که در اختیار دارد اما برخلاف سایر استان ها تاکنون به رده های پایه به شایستگی نپرداخته است.

افتتاح آکادمی تخصصی دروازه‌بانی فوتسال/ فعالیت ضعیف تیم‌های پایه فوتسال در البرز

کاظم صادقی مربی البرزی تیم ملی فوتسال جوانان در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: به مسئولین کمیته فوتسال هیئت فوتبال استان پیشنهاد دادم که البرز نیز به مانند سایر استان ها در رده جوانان و امید تیم منتخب داشته باشد و حداقل دوبار در هفته زیر نظر مربی تمرین کند.

وی در توضیح بیشتر گفت: اگر البرز تیم منتخب داشته باشد و بازیکنان مستعد بتوانند در استان خود فعالیت کنند بدون شک در آینده می توانیم شاهد حضور تیمی پرقدرت از استان در لیگ برتر فوتبال و فوتسال باشیم این در حالی است که تاکنون بسیاری از بازیکنان مستعد البرزی به دلیل عدم وجود بستری مناسب مسیر پیشرفت را در فوتبال تهران دیده اند.

مربی البرزی تیم ملی فوتسال جوانان با بیان این که پیشکسوتان فوتسال البرز باید تجربه خود را در اختیار جوانان قرار دهند گفت: متاسفانه در سال های اخیر بسیاری از مربیان به دنبال بستن قرارداد و کسب درآمد از بازیکنان مستعد بوده اند این در حالی است که می توانند تجارب خود را جهت خدمت به ورزش ملی در اختیار جوانان قرار دهند.

صادقی از افتتاح نخستین آکادمی تخصصی دروازه بانی فوتسال کشور در استان البرز خبرداد و گفت: همواره در اندیشه انجام کاری تازه در زندگی بوده ام و همین موضوع باعث شد تا اولین آکادمی دروازه بانی ایران را در شهر خودم افتتاح کنم.

وی تصریح کرد: خیلی از دوستان و اطرافیان پیشنهاد دادند که مدرسه فوتبال تاسیس کنم در آن صورت می توانستم درآمد بهتری کسب کنم اما باتوجه به تخصصی که دارم سعی کردم کاری را آغاز کنم که به دروازه بانان مستعد البرزی و در نهایت ورزش کشور خدمت کنم.

کاظم صادقی در ادامه گفت: این آکادمی در حال حاضر در اختیار دروازه بانان مدارس فوتبال قراردارد و توام با آن خانواده ها نیز به منظور آشنایی به این مجموعه مراجعه می کنند اما خرداد ماه سال آینده را برای ثبت نام و آغاز دوره های تمرینی در نظر گرفته ایم.

صادقی که خود مدرس دانشگاه در رشته دروازه بانی است پرداختن علمی و اصولی به ورزش را مهم دانست و گفت: در این آکادمی قصد داریم این باور را به دروازه بانان القا کنیم که این پست تنها دروازه بانی نیست بلکه به لحاظ عملی باید با چندین رشته ورزشی آشنایی داشته باشند تا بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند.

وی با اشاره به این که فیزیک بدنی دروازه بان حائز اهمیت است افزود: دروازه بان فوتسال لازم است که یک پینگ پنگ باز و تنیسور خوبی باشد و والیبال و هندبال را به خوبی بشناسد همچنین به دلیل سرعت زیاد توپ می بایست قدرت بینایی بالایی هم داشته باشد.

مدرس دانشگاه و مربی تیم ملی فوتسال در پایان گفت: تنها به دنبال پرورش و معرفی دروازه بان به لیگ برتر نیستیم بلکه معتقدیم افراد مستعد باید به لحاظ اخلاقی و شخصیتی نیز رشد کنند بر همین اساس تعداد آن ها مدنظر نبوده و این کیفیت کار است که در نهایت می تواند به رشد و توسعه ورزش ملی کمک کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.