ستاد بین سازمانی تامین امنیت و انضباط در ولایت خودمختار «بدخشان» ضمن بیانیه ای حادثه تیراندازی اخیر در شهر «خاروغ» مرکز این ولایت را تشریح کرد.

تیراندازی در "خاروغ" تاجیکستان؛ مهاجمان متواری شدند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ستاد بین سازمانی تامین امنیت و انضباط در ولایت خودمختار «بدخشان» ضمن بیانیه ای حادثه تیراندازی اخیر در شهر «خاروغ» مرکز این ولایت را تشریح کرد.

در این بیانیه آمده است: حادثه تیراندازی در شب 5 نوامبر سال جاری میلادی در شهر خاروغ رخ داده و مسئولیت آن بر عهده «خرسند مزاروف» یکی از رهبران غیر رسمی محلی می‌باشد.

گروهی از جوانان به رهبری مزاروف ضمن حمله به خودرو مسئول پاسگاه‌های پلیس راهنمایی شهر خاروغ، سعی در ایجاد اختلال در انجام فعالیت آنها کردند.

بنابراین مسئول پاسگاه‌های پلیس راهنمایی در برابر مهاجمان از سلاح بادی یا پنوماتیک استفاده کرد که در پی آن مهاجمان از صحنه حادثه فرار کردند.

مزاروف که یکی از رهبران گروه‌های سازمان یافته در شهر خاروغ بوده با انجام چنین اقداماتی به دنبال برهم زدن نظم اجتماعی و تعطیلی پاسگاه‌های رسمی پلیس رهنمایی و رانندگی می‌باشد.

در طرف دیگر مرز یعنی در قلمرو افغانستان مقدار زیادی مواد مخدر و سلاح وجود دارد و وجود پاسگاه‌های پلیس در شهر خاروغ مانع انتقال آنها به خاک تاجیکستان می‌باشند.

ستاد بین سازمانی تامین امنیت و انضباط در ولایت خودمختار بدخشان هشدار داده هر گونه تعرض، تهدید و ایجاد اختلال در فعالیت پاسگاه‌های پلیس با برخورد شدید و قاطع مواجه خواهد شد.

از یک ماه پیش به منظور تامین امنیت و نظم اجتماعی در مرکز ولایت بدخشان 6 پاسگاه پلیس راهنمایی و رانندگی ایجاد شد و ستاد بین سازمانی تامین امنیت و نظم اجتماعی از ساکنین منطقه خواسته تا از پیوستن نزدیکان خود به گروه‌های تروریستی جلوگیری کنند.

در 15 سپتامبر سال جاری «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان ضمن سفر کاری خود به ولایت بدخشان از مقامات محلی به دلیل انفعالشان در برابر گروه‌های سازمان یافته شدیدا انتقاد کرده بود.

در همان روز به منظور تامین امنیت و نظم اجتماعی در ولایت بدخشان ستاد بین سازمانی ایجاد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.