سخنگوی کاخ کرملین تأیید کرد که رؤسای جمهور روسیه و آمریکا به زودی دیدار کوتاهی در پاریس خواهند داشت.

کرملین: پوتین و ترامپ دیدار کوتاهی در پاریس خواهند داشت

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز (سه‌شنبه) گفت، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به صورت مختصر در پاریس دیدار خواهند کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه به تاریخ دقیق این دیدار اشاره‌ای نکرد و صرفا اطلاع داد که این دیدار در آینده به منظور گفت‌وگو درباره مسائل احتمالی دوجانبه برگزار خواهد شد.

این در شرایطی است که روزنامه «کامرسانت» روسیه صبح امروز خبری را به نقل از منابع کاخ الیزه منتشر کرده و نوشته بود که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با برگزاری دیدار رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در پاریس مخالفت کرده است.

کاخ ریاست‌جمهوری روسیه قبلا نیز برای برپایی تدارکات مربوط به دیدار روسای جمهور روسیه و آمریکا در پاریس و در حاشیه مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در فرانسه اعلام آمادگی کرده بود.

هفته یادبود یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول از روز یکشنبه با اعلام رسمی امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در این کشور آغاز شده است. مراسم مفصلی نیز قرار است در روزهای شنبه و یکشنبه آینده در پاریس برگزار شود.

بنا بر این گزارش، حدود 70 نفر از سران کشورهای مختلف از جمله دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین نیز برای شرکت در این مراسم در پاریس اعلام آمادگی کرده‌اند.

روسای جمهور روسیه و آمریکا پیش از این برای نخستین بار در دیداری از پیش برنامه‌ریزی شده در تاریخ 16 جولای (25 تیرماه) در شهر هلسینکی پایتخت فنلاند با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.