عراق بر اساس معافیتی که از آمریکا دریافت کرده است می‌تواند به واردات برق و گاز طبیعی از ایران ادامه دهد.

واردات برق و گاز طبیعی عراق از ایران از تحریم ها معاف شد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، عراق تحت معافیت دریافتی از آمریکا اجازه خواهد داشت به واردات برق و گاز طبیعی از ایران ادامه دهد.

مقامات آمریکایی جزئیاتی در مورد شرایط و مدت زمان این معافیت ارائه نکردند.

برایان هوک، نماینده ویژه در امور ایران در وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری گفت عراق به انرژی مورد نیازش از ایران برای تولید و عرضه برق دسترسی خواهد داشت.

وی بدون ارائه جزئیات افزود: «عراق معافیت از تحریم‌های انرژی ایران دریافت کرده است.»

عراق معافیت رسمی از تحریم‌های نفتی آمریکا علی‌رغم مبادلات تجاری گسترده با ایران و وابستگی به واردات گاز طبیعی این کشور برای تولید برق دریافت کرد. این اجازه به بغداد اجازه خواهد داد تا سطحی از روابط تجاری با ایران را برای حفظ تولید برق و واردات گاز طبیعی حفظ کند.

به گفته دو مقام عراقی که نخواستند نامشان فاش شود، عراق هنوز از ایران گاز طبیعی و برق وارد می کند و یک حساب بانکی برای انجام پرداخت این واردات به دینار ایجاد کرده است.

به نوشته این گزارش، توقف صادرات انرژی ایران به جنوب عراق در تابستان 2018 یکی از دلایل بروز برخی ناآرامی‌ها در بصره بوده است.

شب گذشته، وزیر خارجه و وزیر خزانه‌داری آمریکا فهرست شرکت‌ها، افراد، نهادهای ایرانی را مورد تحریم قرار داده‌اند، اعلام و 8 کشور را از تحریم‌های نفتی ایران برای مدت 180 روز معاف کردند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.