هم‌زمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) مشهد مقدس غرق در ماتم امام مهربانی‌هاست و عزاداران از صبح امروز در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی به عزاداری پرداختند.

مشهد مقدس غرق در ماتم امام مهربانی‌ها / حضور میلیونی عزاداران در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، مشهدالرضا(ع) در سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت غرق در ماتم و عزاست و هزاران عاشق و دلداده به امام مهربانی‌ها، خودشان را از گوشه و کنار ایران اسلامی و خارج از کشور به عشق پابوسی امام رئوف به مشهد مقدس رساندند، تا در جوار بارگاه منور رضوی در سوگ شهادت علی ابن موسی‌الرضا(ع) به سوگواری و عزاداری بپردازند.

از نخستین  دقایق  بامداد امروز، چهار خیابان آیت‌الله شیرازی، امام رضا(ع)، نواب صفوی و طبرسی منتهی به حرم مطهر رضوی، مملو از حضور هیئت‌های مذهبی و جمعیت عزادار عاشق و دلداده خاندان عصمت و طهارت(ع) است، که در قالب دسته‌ها سینه‌زنی و زنجیرزنی خود را از دور و نزدیک، پیاده و سواره به پابوسی علی ابن موسی‌الرضا(ع) شتافتند، تا شهادت امام مهربانی را در جوار حرمش به سوگ بنشینند و ضمن تسلیت این مصیبت عظمی به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)،  عشق و ارادت خود را به امام مهربانی‌ها و اهل‌البیت پیامبر(ص) را به نمایش بگذارند.

مجاوران حرم امام رضا(ع) نیز به‌رسم میزبانی و میهمان‌نوازی در مسیر حرکت عزاداران اسپند دود می‌کنند و با توزیع نذری از آنان پذیرایی می‌کنند.

شام غریبان حضرت علی ابن موسی‌الرضا(ع) هم امشب بر اساس سنتی دیرینه برگزار می‌شود و خدام بارگاه رضوی با در دست داشتن شمع و لاله‌های فروزان از چهارراه شهدا به سمت بارگاه نورانی امام هشتم حرکت می‌کنند و در صحن انقلاب حرم رضوی گرد هم جمع می‌شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.