خراسان شمالی- عبدالله یوسفی گفت: ضریب مکانیزاسیون در استان از کمتر از یک اسب بخار به بیش از ۱.۷۲ اسب بخار ارتقاءیافته که کمک شایانی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی کرده تا بتوان با استفاده از فناوری و تجهیزات جدید تولید خوبی را داشت.

۸ و نیم درصد تولیدات کشاورزی استان به خارج از کشور صادر می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی،  با اشاره به میزان تولیدات کشاورزی خراسان شمالی افزود: سالانه قریب بر یک و نیم میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در استان تولید می‌شود و از این مقدار بالغ‌بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن معادل حدود ۸.۵ درصد تولیدات استان به کشورهای مختلف صادر می‌شود که این توفیقات بخشی از پتانسیل‌ها و قابلیت‌های صادراتی موجود در استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی درزمینهٔ تولید محصولات کشاورزی و دامی و در راستای رونق تولیدات استان افزود: در حوزه‌های مختلف ازجمله نوغانداری، زنبورعسل، پرورش ماهی، شیلات و آبزیان پیشرفت‌های قابل‌توجهی را داشته‌ایم و همچنین در حوزه آب و در راستای سازگاری با کم‌آبی و ارتقاء بهره‌وری، راندمان آبیاری در استان از ۳۰ درصد به ۴۴ درصد افزایش‌یافته و بناست در پایان برنامه ششم  این میزان به ۶۰ درصد برسد.

وی ادامه داد: توسعه گیاهان دارویی و گیاهان کم آب طلب ازجمله محصول پسته و زعفران ازجمله اقداماتی است که به خوبی در استان به آن توجه شده و تولید بذر در حوزه کشاورزی یکی از موضوعات اساسی است که در این زمینه نیز توفیقات بسیار خوبی نسبت به استان‌های دیگر  حاصل‌شده و در این راستا در خراسان شمالی ۴ الی ۵ برابر سنوات قبل بذر تولیدشده است.

یوسفی تصریح کرد: درزمینهٔ مکانیزاسیون توسعه خوبی داشتیم به‌طوری‌که ضریب مکانیزاسیون در استان از کمتر از یک اسب بخار به بیش از ۱.۷۲ اسب بخار ارتقاءیافته که کمک شایانی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی کرده تا بتوان با استفاده از فناوری و تجهیزات جدید تولید خوبی را داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در خصوص حوزه باغبانی اظهار داشتند: انگور یکی از محصولات اساسی خراسان شمالی است لذا با حمایتی که از باغداران شده  و فرآورده‌هایی که موجود است بخصوص درزمینهٔ صادرات کشمش اتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.