پیر و جوان، خرد و کلان! کرور کرور دلداده خاندان نبوت و امامت به رسمی دیرین پیاده و سواره راهی مشهدند! مشهدالرضا!

گزارشی از عاشقانه های میزبان و میهمان"سفر" آخر صفر

به گزارش قدس آنلاین، میلیون‌ها ایرانی رهسپارند تا به پایتخت جان های عاشق رسانده و روزهای آخر صفر را در کنار مضجع علی بن موسی‌الرضا(ع)، به سوگواری سالگرد رحلت نبی اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) بپردازند.

در این میان، مجاورین و شهروندان مشهدی فرصت را غنیمت دانسته و چونان که وظیفه یک میزبان است، میهمانان خاندان ولایت را در میان گرفته و هرکدام به فراخور توان و مهارت شان خدمت رسان زائرانی می شوند و همدلی را به نمایش می‌گذارند.

*دور از مشغله‌های دنیا

محمد حسن نجفی 77 ساله که با پای پیاده از شهرستان آشخانه توابع بجنورد کیلومترها راه به عشق حضرت رضا(ع) پیموده است می گوید: در این ایام از همه مشغله های دنیا فاصله می گیرم و خودم را از هر جا که باشم به حرم حضرت می رسانم .

وی ادامه می دهد: از خداوند می خواهم که تا نفس می کشم این توفیق پیاده‌روی به طرف حرم ضامن آهو را از من نگیرد چون از دوران کودکی با این فضا خو گرفته ام.

*قدردان بذر محبت آقا

یاسر نامدار 22 ساله که از شهرستان تربت حیدریه با پای پیاده به طرف مشهد الرضا(ع) مشرف شده است باشاره به اینکه این سفر  خستگی ندارد گفت : وقتی از شهرمان به طرف مشهد حرکت می‌کنم شوق زیارت حضرت توانی می دهد که اصلا متوجه نمی شوم چگونه این مسافت را می‌آیم چون در حین آمدن همه فکرمان امام رضا(ع) است.

وی اظهار می دارد: می‌خواهم از آقا تشکر کنم که بذر محبت شان را در دل من کاشتند؛برای سال پنجم است که این ارتباط قلبی از شهرستان با حضرت رضا(ع) برقرار شده و خودشان ما را برای این زیارت دعوت می کنند.

*دوست‌دار امام رضا(ع)

همت سلطانی 10 ساله که از شهرستان خواف به مشهد آمده است با زبان کودکانه می گوید: همه این مسیر را پیاده آمدم چون امام رضا(ع) رو دوستش دارم.

این کودک ادامه می دهد: وقتی برای اولین بار به پابوسش آمدم، پدرم دستانم را به ضریح نزدیک کرد تا بتوانم قبر ایشان را لمس کنم که این بهترین خاطره من زیارت امام رضا(ع) است.

وی می گوید: امام رضا جون! از وقتی  که نام شما را ‌شنیدم یا تصویری از حرم شما را دیدم  دلم می‌خواست که زائر شما باشم.

*لحظه‌شماری برای پابوس امام

محمدرضا خسروی که ٣٢‌سال دارد، نیز می‌گوید: هر سال که این ایام تمام می‌شود، دوباره لحظه‌شماری می‌کنم تا دوباره ایام شهادت امام‌رضا(ع) فرارسد تا بتوانم مشتاقان زیارت امام‌رضا(ع) را در شهرم، دور هم جمع کنم و به مشهد بیاورم.

او می‌افزاید: ۵‌سال است که پای پیاده همراه با کاروانیان به مشهد می‌آیم، اما هیچ‌گاه مسیر برایم تکراری نشده است.

*حال خوب با خدمت رسانی زائر

مرضیه صابری خادم افتخاری و خیر محله بازار رضا مشهد در منطقه 6 می گوید:  خدمت به زائرین رضوی که با پای پیاده راهی حرم حضرت می شوند حال من را خوب می کند در ایستگاه استقبال از زائر با آش نذری از زائران پذیرایی می کنم.

 وی می افزاید: فقط می توانم بگویم نگاه به چهره شان حال معنوی خاصی را در من ایجاد می کند؛ تماشای زوج جوانی که پای برهنه به سمت ایستگاه استقبال از زائر می آمدند برایم بسیار شوق انگیز بود و خوشحالم که این عشق در جوانان هم وجود دارد.

خادم حضرت ادامه می دهد: این خدمت در مقابل زائران پیاده که این مسیر را به عشق امام رضا (ع) طی می کنند، بسیار کوچک است.

به گفته این خادم زائرین، تماشای زائران پیاده که فرسنگ ها را به عشق امام مهربانی ها طی مسیر می کنند، وصف ناپذیر است.

*گرمایشِ مهیا

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی نیز می‌گوید:  با توجه به ایام رحلت رسول اکرم(ص)، شهادت  امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا(ع) و راه اندازی موکب ها و تکمیل ظرفیت اقامتگاه‌های مشهد ، با برنامه ریزی انجام شده، آمادگی خوبی برای تامین انرژی گرمایشی این ایام به جهت میزبانی از زائران بارگاه امام هشتم(ع) وجود دارد.

سیدحمید فانی اظهار می‌دارد: همچنین یک موکب مزین با نام "امام رئوف" در یکی از مدارس مشهد توسط شرکت گاز استان تجهیز شده است که در این راستا کارکنان و خانواده های کارکنان شرکت گاز وظیفه خدمت رسانی به 130 زائر پیاده بارگاه رضوی را عهده‌دار خواهند بود.

وی با بیان این مطلب که تمام نیروی انسانی و هزینه های این موکب از محل نذورات شخصی کارکنان و خانواده های کارکنان شرکت گاز استان تامین می شود، می‌گوید: خدمت به زائران امام هشتم(ع) یک وظیفه همگانی برای مجاوران این امام رئوف است.

*میزبانی فرصت ارزشمند برای مشهدی ها

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی نیز می‌گوید: میزبانی از زائرین رضوی یک فرصت ارزشمند برای شهروندان مشهدی است .

حجت الاسلام حسین احمری عنوان می‌کند:  این روزها در ایستگاه‌های صلواتی سطح شهر مشهد یک فضای دوستانه و با محبت حاکم است به طوری که در این ایستگاه ها دل های مردم به هم نزدیک می شود و این فضا قابل توصیف نیست .

وی خاطرنشان می‌کند: هدف از این  پیاده روی ها و حضور زائران در شهرهایی نظیر کربلا و مشهد، تحول معنوی برای عاشقان اهل بیت(ع) است و افراد از طریق این مراسم ها یک توشه معنوی برای خودشان ذخیره می کنند که اگر به لحاظ فرهنگی و فکری این زائران نیز خوب تغذیه شوند می توانند در حیطه کاری خودشان به انسان های وارسته ای  تبدیل شوند.

رئیس کمیته فرهنگی اربعین حسینی خراسان رضوی خاطرنشان می‌شود: که همه باید تلاش کنیم تا ارزش میزبانی و پذیرایی از زائران امام مهربانی ها را برای مردم تبیین کنیم زیرا پیش زمینه میزبانی و مهمانی نوازی در وجود همه شهروندان وجود دارد .  

پایان خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.