استاندار خراسان رضوی گفت: ۵ هزار دستگاه اتوبوس پس از اتمام مراسم روز شهادت امام رضا(ع) آماده انتقال زائران هستند.

تامین ۵ هزار اتوبوس برای بازگشت زائران دهه آخر صفر

به گزارش قدس آنلاین ، علیرضا رشیدیان ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند خدمت رسانی به زائران در جمع خبرنگاران اظهارکرد: طبق آمار ثبت شده تا بامداد پنجشنبه بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار زائر به مشهد مقدس وارد شده اند که ۳۵۰ هزار نفر آنان را زائران پیاده تشکیل می دهند. 

وی افزود: با توجه به اتمام مراسم روز شهادت امام رضا(ع) ۵ هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت مسافران و زائران آماده شده و تمامی فرمانداران ، بخشداران و شهرداران در آمادگی کامل هستند. 

استاندار خراسان رضوی بیان کرد:طی سه روز گذشته پروازها از فرودگاه شهید هاشمی نژاد بالغ بر ۶۰۰ مورد شده است و ۱۰۲ رام قطار به صورت  روزانه برای جابه جایی مسافران و ۲۶ رام قطار درون استانی در نظر گرفته شده است. 

رشیدیان گفت: حضور خوب نیروهای پلیس راه در جاده های خراسان رضوی باعث شد تا دو، سوم تصادفات منجر به فوت و جرح در دهه پایانی صفر امسال در مقایسه با سال گذشته کاهش یافت.

وی با اشاره به خدمت رسانی صورت گرفته به زائران پیاده تصریح کرد: خدمات دهی به زائران پیاده در این ایام در ۲۰۰ ایستگاه صلواتی و ۵۰۰ ایستگاه درون مشهد، در قالب ۳۲ نوع خدمت انجام و ۳۰ تن گوشت و ده ها تن برنج توسط خیران در این ایام پخت و توزیع شد. 

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ۶۷ بیمارستان۳۲۰ دستگاه امبولانس، ۶ فروند هلی کوپتر و تعدادی اتوبوس آمبولانس در محورهای استان در این مدت مستقر و امداد رسانی کرده اند و ۴۸۰ مدرسه و سالن ورزشی به اسکان زائران پیاده اختصاص یافت.

منبع : مهر

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.