حجت‌الاسلام ‌رفیعی در ویژه‌ برنامه شام غریبان شهادت امام رضا(ع) گفت: زائر با معرفت پس از زیارت به عهد و میثاق‌هایی که با امامش بسته عمل می‌کند.

زائر با معرفت پس از زیارت به میثاق‌هایی که با امامش بسته عمل می‌کند

به گزارش قدس آنلاین ، ‌حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در ویژه برنامه شام شهادت امام رضا(ع) که بعد از نماز و مغرب و عشاء در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، عنوان کرد: برخی سوال می‌پرسند که زیارت با معرفت یعنی چه؟ باید بدانیم علم با معرفت فرق دارد، زیارت با معرفت یعنی اینکه زائر از جایگاه والای امام با خبر باشد و آداب این مقام را حفظ کند.

وی ادامه داد: علم به معنای آگاهی است، بسیاری از افراد تا به حال در ارتباط با ائمه کتاب نوشته‌اند ولی مسلمان نیستند، این افراد کاملاً امام رضا(ع) و حضرت علی(ع) را می‌شناسند، اما نسبت به امام معرفت ندارند، لذا معرفت به معنای شناخت دارای مراتبی است.

خطیب حرم رضوی گفت: زیارت با معرفت یعنی اینکه بدانیم امام حی است، بدانیم امام معصوم بوده و خطا در زندگی خود ندارد، بدانیم امام اعمال ما را می‌بیند، دارای عصمت و علم غیب است، همیشه حاضر بوده، صدای ما را می‌شنود ضمناً در باره دانسته‌های خود ترتیب اثر هم بدهیم.

وی تصریح کرد: وقتی ما با یقین و معرفت به واجب الاطاعه بودن امام او را زیارت کنیم، بنابراین از دستوراتش اطاعت و از نواهی او دوری و اجتناب می‌کنیم. لذا زائر با معرفت پس از زیارت به عهد و میثاق‌هایی که با امامش بسته عمل می‌کند و بدین ترتیب گام به گام به ایشان نزدیک می‌شود چرا که می‌داند امام به گردن او حقوقی دارد.

رفیعی اعلام کرد: با مطالعه دقیق پیرامون شخصیت و ابعاد مختلفی همچون علم، کمال، قدرت، منزلت معصوم، ارتباط قلبی مستمر، اطاعت خالصانه از دستورات و رهنمودهای ائمه هدی(ع) می‌توان به اندازه ظرفیت وجودی خویش عارف به حق ایشان شد.

وی افزود: در روایتی امام رضا(ع) می‌فرمایند که امام انیس، رفیق و پدری دلسوز است و برادری همزاد و مادری مهربان نسبت به فرزند کوچک خود است.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.