حسن صادقی گفت: در انتخاب شهردار تهران تخصص حاکم نیست و نگاه‌های سیاسی حاکم است.

یک اصلاح‌طلب: نگاه‌های سیاسی در انتخاب شهردار تهران حاکم است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حسن صادقی عضو شورای مرکزی خانه کارگر، درباره روند انتخاب شهردار تهران اظهار داشت: این نحوه انتخاب شهردار تهران اشکال دارد. نمی‌توان یک ظرفیت ۵۰ نفره تعیین کرد، بعد به ۵ نفر رسید و دست آخر یک شخص تعیین شود. این فرمولی است که کمتر درحوزه کار اجرایی بکار گرفته می‌شود.

وی افزود: در انتخاب شهردار تهران تخصص حاکم نیست و نگاه‌های سیاسی حاکم است. از ابتدای شکل‌گیری شوراها در دهه هفتاد این وضعیت وجود داشته و حساسیت کلان‌شهر تهران و انتخاب شهردار سکوی پرشی برای در دست گرفتن قدرت بوده، لذا از حالت تخصصی به سمت سیاسی رفته است. تهران شهرداری می‌خواهد که تخصصش در حوزه شهری باشد.

عضو شورای مرکزی خانه کارگر خاطرنشان کرد: من این نگرش را قبول ندارم و اقدام خوبی برای مدیریت کلان‌شهری مثل تهران که علم و تخصص و دانش نیاز دارد، نیست.

صادقی با انتقاد از عدم انتخاب محسن هاشمی به‌عنوان گزینه‌های نهایی شهرداری تهران، اظهار داشت: آقای محسن هاشمی یک چهره و نیروی تخصصی و باتجربه در حوزه شهری است. مترو تهران تا حد زیادی مرهون تلاش‌های مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود که تاکید داشت سیستم حمل‌و نقل تهران باید مانند کلان‌شهرهای کشورهای توسعه‌یافته باشد. آقای محسن هاشمی هم نقش به‌سزایی در توسعه مترو داشت.

وی افزود: محسن هاشمی یک شخصیت اجرایی موفق در حوزه شهری است که اگر نگاه سیاسی از وی برداشته می‌شد، بهترین گزینه برای مدیریت پایتخت بود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.