استاندار خراسان رضوی از افزایش ۱۳ درصدی حضور زائران حرم مطهر رضوی در ایام پایانی ماه صفر خبر داد.

افزایش ۱۳ درصدی حضور زائران در ایام پایانی ماه صفر و پذیرایی خراسانیها

به گزارش قدس آنلاین،علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگاران‌ بیان کرد: با وجود همه مشکلات اقتصادی موجود در کشور افزایش تعداد زائران چشمگیر بوده‌ که شایسته تقدیر از ایمان و اعتقاد مردم این سرزمین است.

رشیدیان گفت: در ایام پایانی ماه صفر، ستاد خدمات سفر استان با حضور و همکاری آستان قدس رضوی و عضویت تمامی دستگاه‌ها شامل سازمان‌های دولتی، انتظامی، امنیتی، خدماتی و عمومی در ۱۲ کارگروه مشغول ساماندهی خدمات در حوزه‌های مختلف اعم از حمل و نقل در قامت تغذیه و... برای زائران بارگاه منور رضوی بودند.

*اختصاص بیش از ۱۰۰ رام قطار برای بازگشت زائران
وی افزود: با توجه به هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دستگاه‌های مختلف استان، در حوزه حمل و نقل خدمات مناسبی برای زائران ارائه شد که ساماندهی بیش از ۵ هزار اتوبوس برای بازگرداندن زائران در حوزه حمل و نقل جاده‌ای و اختصاص بیش از ۱۰۰ رام قطار برای بازگشت زائران به سراسر کشور و حدود ۱۸ رام قطار برای بازگشت در مسیرهای حومه‌ای از جمله اقدامات در حوزه حمل و نقل جاده‌ای بوده است.
رشیدیان گفت: طی این ایام مردم خراسان آزمون میزبانی را با سربلندی پشت سر گذراندند؛ به‌طوری که در بین راه، بیش از ۳۲۰ ایستگاه خدماتی و در درون شهر نیز بیش از ۵۰۰ ایستگاه برای خدمات صلواتی توسط مردم ایجاد شد و این خدمات مردمی در ۳۲ خدمت مختلف سازماندهی شد.
وی در خصوص اسکان زائران به ویژه زائران پیاده عنوان کرد: در بیش از ۴۰۰ مدرسه برای کاروان‌های پیاده و هیئات سواره‌ای که به مشهد آمده بودند، خدمات اسکان فراهم شده بود.
رشیدیان درباره خدمات فرهنگی نیز اظهار کرد: در حوزه ارائه خدمات فرهنگی نیز خدمات گسترده‌ای توسط آستان قدس رضوی، حوزه علمیه خراسان، سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان‌های مختلف فرهنگی ارائه شد که جای قدردانی دارد.
وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان نیز بیش از ۳۰۰ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس و نیز ۵ هلی‌کوپتر آماده خدمت‌رسانی بودند؛ همچنین بیش از ۶۷ بیمارستان در استان برای کنترل بهداشت و درمانزائران در حالت آماده‌باش بودند تا خدماتی را درخور زائرین حضرت رضا(ع) ارائه دهند.
رشیدیان همچنین از استقرار نیروهای انتظامی برای تامین امنیت زائران قدردانی کرد و گفت:خوشبختانه امسال با درایت نیروهای انتظامی و امنیتی شاهد تقلیل ۷۰ درصدی تلفات جاده ای بوده‌ایم.

*افزایش ۱۳ درصدی حضور زائران
 وی با حضور در پایانه مسافربری مشهدنیز به باشگاه خبرنگاران گفت:در این بخش با بسیج ۴۵۰۰ دستگاه اتوبوس و برنامه ریزی برای خدمت رسانی حجم انبوه زائران از تمام ظرفیت‌ها برای ارائه مطلوب‌تر این خدمت بهره می‌گیرند.

وی همچنین سری به راه آهن زد و افزود: در بخش ریلی هم روزانه بیش از ۱۰۰ رام قطاربین مشهد و شهرهای مختلف کشور در تردد هستند در عین آنکه ۱۷ قطار حومه هم فعال است ضمن آنکه در بخش هوایی هم به طور متوسط روزانه ۲۲۰ سورتی پرواز انجام می‌شود و کار جابه جایی زائران را انجام می‌دهند.

رشیدیان با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف در حوزه حمل و نقل خدمات خوبی تدارک دیده اند، تصریح کرد: خوشبختانه علی رغم آنکه اتوبوس‌ها در این ایام یک سر خالی هستند هیچ افزایش هزینه نداشتند.

*ساماندهی ۳۲ خدمت برای زائران وعزاداران رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: در این مدت مردم استان از آزمون خدمت و پذیرایی از زائران سربلند بیرون آمدند و ۳۲ خدمت مختلف در مجموعه استان ساماندهی شدند.

رشیدیان ادامه داد: تلاش پلیس راه و نیروهای امنیتی در این مدت بسیار خوب بوده و تلفات جاده‌ای و تصادفات به میزان حدود دو سوم نسبت به سال‌های گذاشته کاهش دارد.

وی با بیان اینکه باید در همه شرایط رعایت انصاف و رفتار قانونمدارانه را ملاک عمل خود قرار دهیم، تصریح کرد:باید رانندگان و شرکت‌های مسافربری و نیز شرکت‌های ریلی مربوط به جابه جایی مسافر و آژانس‌های خدمات مسافرتی و نیز تاکسی‌های درون شهری در مقابل زائران رفتاری منصفانه و منطقی داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی گفت: افزایش نرخ تاکسی‌ها و یا رشد بی قاعده نرخ‌ها در عین آنکه برکت را از بین می‌برد بلکه این پول‌ها وزر و وبال می‌شود.

رشیدیان افزود:اقلیت دلال و یا راننده‌های تاکسی گرانفروش نه تنها به خود لطمه می‌زند بلکه این نوع رفتار آسیب حدی به حیثیت و آبروی این شهر می‌زند.
منبع: آستان نیوز/باشگاه خبرنگاران

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.