بیشترین رشد شاخص‌های منتخب بورس تهران برای نماگر بازار اول با افزایش ۱۰۲ درصدی نسبت به ابتدای امسال و کمترین جهش نیز به شاخص مالی با افزایش ۶۳ درصدی نسبت به ابتدای امسال اختصاص یافته است.

افزایش ۱۷ درصدی ارزش کل معاملات بورس تهران

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، ارزش کل معاملات بورس تهران طی چهار روز معاملاتی هفته گذشته به ۳۰ هزار و ۸۶۶ میلیارد ریال بالغ شد که در مقایسه با آمار معاملات در هفته قبل از آن از افزایش ۱۷ درصدی برخوردار است.

ارزش کل معاملات بورس تهران در هفته منتهی به ۹ آبانماه امسال به ۲۶ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال رسیده بود.

به این ترتیب ارزش کل  معاملات بورس تهران از ابتدای امسال تا کنون  به ۹۶۰ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال بالغ می‌شود که ناشی از ۱۵۰ روز معاملاتی در این بازار بوده است.

گفتنی است حجم معاملات بورس تهران در هفته‌ای که گذشت به ۹ میلیارد و ۵۴ میلیون سهم رسید که در ۵۸۲ هزار و ۲۴۱ نوبت داد و ستد شده است. حجم معاملات سهام در حالی نسبت به هفته ما قبل از آن با افزایش ۵ درصدی روبرو شده که این رقم از ابتدای امسال تا کنون به دست به دست شدن ۳۲۱ میلیارد و ۲۴۰ میلیون سهم انجامیده است.

همچنین دفعات معامله در هفته اخیر نسبت به هفته ما قلب از آن با کاهش ۴ درصدی مواجه بود.

در هفته منتهی به ۱۵ آبان ماه امسال، بازار اول بورس تهران با بر جا گذاشتن ارزش ۲۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی توانست رتبه نخست بیشترین افزایش ارزش را نسبت به هفته قبل از خود بدست آورد.

ارزش معاملات بازار اول بورس تهران در حالی طی ۴ روز معاملاتی هفته گذشته نسبت به هفته قبل از خود با رشد ۳۵ درصدی روبرو شد که ارزش معاملات این بازار از ابتدای امسال تا کنون به ۵۵۸ هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال بالغ شده است.

حجم معاملات سهام در هفته قبل نیز با افزایش ۱۲ درصدی نسبت به هفته پیش از آن به ۷۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار سهم رسید.

در بازار دوم بورس تهران اما طی این مدت ارزش معاملات نسبت به هفته منتهی به نهم آبان ماه امسال با کاهش ۱۹ درصدی به شش هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال دست یافت.

از ابتدای امسال تا کنون ارزش معاملات بازار دوم بورس تهران به ۳۱۵ هزار و ۷۶ میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش فارس در بازار بدهی بورس تهران نیز طی هفته‌ای که گذشت ارزش معاملات این بازار به ۲۱۳ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با ارزش هفته ما قبل خود با کاهش ۳۹ درصدی مواجه شد.

ارزش معاملات بازار بدهی از ۵ فروردین ماه امسال تا به امروز به ۵۳ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال بالغ شده است.

بورس تهران در هفته قبل اما بیشترین کاهش ارزش معاملات را در بازار مشتقه سهام شاهد بود. در این بازار ارزش معاملات مشتقه سهام با کاهش سنگین ۷۲ درصدی نسبت به هفته قبل از آن به یک میلیارد ریال کاهش یافت.

ارزش معاملات بازار مشتقه بورس تهران در سال جاری تا به امروز به ۵۵ میلیارد ریال بالغ شده است.

در نهایت ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران طی هفته قبل نیز به ۵۴۳ میلیارد ریال رسید که ناشی از معامله ۴۹ میلیون واحد سرمایه گذاری طی دو هزار و ۵۵۳ نوبت داد و ستد بود.

ارزش معاملات این صندوق‌ها در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن با کاهش ۴ درصدی مواجه بود و این در حالی است که از ابتدای امسال تا کنون ارزش معاملات آن‌ها در بورس تهران به ۳۳ هزارو ۷۹۵ میبلیارد ریال رسیده است.

به گزارش فارس، مستندات بورس تهران نشان می‌دهد شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران(تدپیکس) در هفته منتهی به ۱۵ آبانماه امسال به ۱۸۵ هزارو ۱۰۰ واحد رسید که در مقایسه با هفته قبل از آن یک درصد افزایش یافته است.

این نماگر از ابتدای امسال تا کنون با بازدهی ۹۲ درصدی توانسته افزایش ۸۸ هزار و ۸۱۰ واحدی را به خود اختصاص دهد.

شاخص ۳۰ شرکت بزرگ در بورس تهران نیز نشان می‌دهد در حالی طی هفته اخیر به رقم ۸ هزار و ۱۹۰ واحدی دست یافته که از ابتدای امسال تا به امروز این نماگر توانسته با افزایش ۴ هزار و ۹۱۹ واحدی از رشد ۱۱۵ درصدی بهره گیرد.

بیشترین رشد برای شاخص‌های منتخب بورس تهران برای نماگر بازار اول با افزایش ۱۰۲ درصدی نسبت به ابتدای امسال و کمترین جهش نیز به شاخص مالی با افزایش ۶۳ درصدی نسبت به ابتدای امسال اختصاص یافته است.

گفتنی است شاخص کل هم وزن نیز در هفته ای که گذشت در حالی به ۲۰ هزار و ۷۹ واحد دست یافت که در مقایسه با هفته قبل از آن تغییر چندانی نداشت . این نماگر از ابتدای امسال تا کنون با افزایش ۵۶ درصدی توانسته از رشد ۷ هزار و ۲۲۵ واحدی بهره گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.