همدان : علی رحیمی‌فر رویکرد پروژه آرام‌ سازی بلوار تفریحی و گردشگری ارم را اجتماعی برشمرد و گفت: متأسفانه پیشرفت این پروژه به‌ویژه در این نقطه از شهر ضعیف است که باید سرعت گیرد.

تسریع در اجرای پروژه بلوار ارم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی رحیمی‌فر رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان،  در بازدید از طرح آرام‌سازی بلوار تفریحی و گردشگری ارم به عنوان مهمترین پروژه‌ شهری، افزود: اجرای سنگ فرش این بلوار با هدف توسعه گردشگری و آرام‌سازی این منطقه تفریحی در نظر گرفته شده که در راستای پروژه‌های انسان‌محور است.

وی با توجه به اینکه این پروژه بزرگ شهری در معرض دید عمومی است، عنوان کرد: برخی جزئیات این پروژه نیازمند بازنگری است، همچنین اجرای جداره‌های آن هم باید اولویت قرار گیرد.

رحیمی‌فر با تأکید بر اینکه برای هر موقعیت باید رویکرد مناسبی را تعریف کرد، یادآور شد: انتظار می‌رود شرایط قرارداد پیمانکاران اصلاح شود.

وی با اشاره به نصب روشنایی پروژه بلوار ارم و کمک‌های مالی شهرداری برای خریداری تجهیزات آن، گفت: قرارداد لاین دوچرخه سواری هم باید در اولویت قرار گرفته و تا هفته آینده تعیین‌تکلیف شود.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان معتقد است: با توجه به اینکه شهرداری همدان از منابع مالی مناسبی برخوردار نیست؛ باید پروژه‌های شهری با اولویت اجرایی شود.

* ضرورت همراه کردن مردم با مدیریت شهری

رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم با تأکید بر اینکه این طرح رویکرد اجتماعی را دنبال می‌کند تا مسأله ترافیکی هم برطرف شود، گفت: نقشه ارائه شده پروژه آرام‌سازی بلوار ارم، طرح جامعی است که تغییر رویکرد به سمت انسان‌محور در معبر را شاهد هستیم.

کامران گردان با بیان اینکه می‌توان این پروژه را برند برتر و نخست کشوری معرفی کنیم، افزود: برای تغییر نگاه مردم نسبت به اجرای مناسب این پروژه، باید کاری کنیم تا ایرادات و پیشرفت رفع آن را درک کنند.

وی با توجه به اعتراض شهروندان برای عدم ضرورت این طرح و مشکلاتی از جمله کمتر شدن دسترسی مردم به باغ‌ها، اظهار کرد: برای رفع شبهات مردم، باید حواشی کار و اثرات مثبت این طرح از جمله افزایش ارزش افزوده و امکانات جانبی این منطقه، اطلاع‌رسانی بیشتری صورت گیرد.

گردان با تأکید بر ورود بخش خصوصی برای تکمیل پروژه آرام‌سازی بلوار تفریحی و گردشگری ارم، ادامه داد: بخشی از فاز دوم پروژه از جمله ساخت سینما و بالن و... باید آغاز شود، زیرا مباحث جانبی آن از جمله مزایده و انتخاب سرمایه‌گذاران، زمان‌بر خواهد بود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اجرا و زیرسازی لاین دوچرخه‌سواری در پروژه بلوار ارم باید با کیفیت تعریف شده، مدنظر قرار گیرد؛ گفت: باید پیشرفت کار این پروژه اثرگذار شهری، با سرعت بیشتری پیش برود و امکانات آن‌هم با کیفیت بالا به کار گرفته شود که شورای شهر هم برای اجرای مناسب طرح و رفع مشکلات، کمک می کند.

رئیس شورای شهر همدان عنوان کرد: با توجه به اینکه در اجرای این طرح باید مردم را همراه مدیریت شهری کنیم؛ می‌توانیم در آینده شاهد حضور و استقبال مسئولان و مردم کشور از این طرح برتر شهری همدان باشیم.

* پای کار آوردن سرمایه‌گذار برای پروژه‌های شهری

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان نیز راهکار برون‌رفت از شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه به ویژه شهرداری را پای کار آوردن سرمایه‌گذاران خرد و کلان در اجرای پروژه‌های شهری دانست.

اکبر کاوسی‌امید معتقد است: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند در طرح بزرگ بلوار ارم سرمایه گذاری کرده و فازهای بعدی را اجرا کند .

وی با تأکید بر تعیین تکلیف طرح ۴۸ هکتاری شهر همدان اظهار کرد، افزود: وقتی طرحی به مشکل برخورده و زمان بر می شود، رویه کار باید تغییر کند و طرح جامع تری تعریف شود.

* پیشرفت ۷۰ درصدی لاین شمالی طرح بلوار ارم

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان هم در پایان گفت: شهرداری علاوه بر زنده نگهداشتن فرهنگ حاکم در این بلوار، به دنبال افزایش امکانات برای ترویج آن است..

موسی رسولی با بیان اینکه این طرح در ۲ فاز شمالی و جنوبی تعریف شده است؛ پیشرفت لاین شمالی را حدود ۷۰ درصد اعلام کرد.

وی با توجه به اینکه دلیل پیشرفت پایین این طرح را مشکلات تأسیسات دانست و گفت: ظرف ۴۵ روز آینده در صورت رفع موانع تاسیساتی، این فاز تکمیل میشود؛ زیرا توانایی اجرا وجود دارد، اما موانع زیرساختی داریم.

رسولی یکی از مشکلات اساسی را کمبود منابع مالی و عدم تزریق به موقع به پروژه اعلام کرد.

وی با بیان اینکه کارهای محیطی با سازه ای متفاوت بوده که نیازمند مشورت های منطقی است، درخواست کرد: باید اجرای این طرح اثرگذار شهری با دقت و مشورت بیشتری برای بالاتر رفتن کیفیت کار مدنظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.