خناری نژاد از آخرین فرصت به خود برای فعالیت در دنیای قهرمانی این ورزش خبر داد.

اگر نتوانم در دارحلقه جواب بگیرم با دنیای ورزش خداحافظی می‌کنم

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، هادی خناری نژاد بدون شک یکی از شناخته شده ترین چهره های ژیمناستیک ایران است. سابقه سالها کاپیتانی وی در تیم ملی همراه با مدالهای داخلی، آسیایی و حتی جهانی باعث شده تا این روزها احتمال خداحافظی قریب الوقوعش با دنیای قهرمانی همه را نگران کند. بعضی ها لقب «ارباب حلقه ها»  را به وی داده اند، ژیمناستی که وسیله تخصصی اش دار حلقه است و با مصدومیت آزاردهنده قدیمی اش ممکن است دیگر ژیمناست بودن را کنار بگذارد و مربیگری در تیم ملی را تجربه کند. هرچند می گوید قصد دارد یکبار دیگر به خودش شانس بدهد.

مصاحبه خناری نژاد در ادامه می آید:

* وضعیت مصدومیتتان به کجا رسید؟

-خناری نژاد: مصدومیتم بهتر شده است. اگر بخواهم در رقابتهای داخل کشور شرکت کنم می توانم باز هم نفر اول باشم اما با این مصدومیت برای کسب مدال در رقابتهای بین المللی و آسیایی کار سختی دارم.

* با این حساب آیا قصد دارید از ورزش قهرمانی خداحافظی کنید؟

- من تمرینات بدنسازی ام را دارم و یک بار دیگر خودم را آماده و تست می کنم. اگر بتوانم در دارحلقه جواب بگیرم ادامه می دهم اما اگر نتوانم با دنیای ورزشکاری خداحافظی می کنم.

* قصد دارید مربیگری تیم ملی را تجربه کنید؟

بله قصد مربیگری دارم. همین حالا هم به بچه های تیم ملی کمک می کنم. کادر فعلی تیم ملی کادر خوبی است. فدراسیون هم حمایت می کند. با این شرایط اقتصادی تا قبل از عید تیم به ۴ سفر رفت. شاید شرایط اردوها از نظر تجهیزات و لوازم خوب و ایده آل نباشد اما اعزام ها پابرجاست و برنامه ریزی وجود دارد.

*مدال المپیک جوانان نشان داد رده های سنی جوانان ما هم حرفی برای گفتن دارند، مقایسه آنها و نسل شما پیشرفت را نشان می دهد یا پسرفت؟

- نمی شود نسل ما و نسل فعلی را با این ابزارها مقایسه کرد. در زمان ما المپیک جوانان نبود. مطمئنم اگر در آن زمان چنین مسابقه ای وجود داشت بچه های ما چندین مدال در آنجا کسب می کردند. در آن زمان بارم ها و جرائم ژیمناستیک متفاوت بود. هیچوقت نمی شود محمد رمضانپور آن دوران را با ژیمناستهای فعلی مقایسه کرد. البته شرایط حال حاضر هم خوب است اما نباید با "به به" و "چه چه "خودمان را گول بزنیم. نیاز است که از همین حالا کار شود و برنامه ریزی درست داشته باشیم.

* شما موافق جذب مربی خارجی در ژیمناستیک هستید؟ در گذشته مربیان خارجی خوبی در ژیمناستیک حضور داشتند.

- در گذشته چند مربی خوب خارجی در ژیمناستیک داشتیم. در حال حاضر هم کادر فنی فعلی مخالف حضور مربی خارجی نیست. من معتقدم اگر قرار است مربی خارجی به ایران بیاوریم مربی سطح یک دنیا باشد. مثلا جذب مربی از کشورهایی مثل چین، ژاپن و روسیه مطلوب است ولی نباید از کشورهای ناشناخته مربی بیاوریم. اگر حقوق مربیان داخلی را افزایش بدهیم که آنها تمام تمرکزشان را روی تیم بگذارند و دغدغه دیگری نداشته باشند بهترین نتیجه را می گیریم.  

*یعنی معتقدید تاثیر یک مربی خارجی روی ژیمناستها چندان نیست؟

- مربیان ما دانش کافی دارند و شاید تنها در برنامه ریزی مشکل داشته باشند. بارم سعیدرضا کیخا از ۱۶/۳ بالاتر نمی رود، یک مربی خارجی چه کاری از دستش در این خصوص بر می آید؟ بارم من در دار حلقه ۱۶/۱ است و تنها ۰/۲ با نفر اول دنیا فاصله دارم. یک مربی در این خصوص چه کاری از دستش برمی آید؟ البته معتقدم در برخی وسایل مثل پارالل و بارفیکس ما به مربی خارجی نیازمندیم ولی در ۴ وسیله دیگر شرایطمان خوب است.

*فکر می کنید نبود تجهیزات و وسایل استاندارد تا چه اندازه سرعت رشد ژیمناستیک را گرفته است؟

- همیشه گلایه کرده ام و باز هم می گویم آیا تیم ملی یک رشته ارزش توجه به یک فوتبالیست را هم ندارد؟ چند صد میلیارد هزینه می شود تا تیمی از فلان مسابقات حذف نشود اما ۱۴ سال است گریه می کنیم تا فقط یک ست برای ما بخرند که تازه با این شرایط ارزی به ۵ میلیارد هم نمی رسد. در المپیک جوانان ژیمناستیک یکی از رشته هایی بود که مسئولان حتی فکرش را هم نمی کردند مدال بیاورد و آورد ما بودیم.

* به عنوان سئوال پایانی؛ آیا بالاخره موفق شدید مدال قهرمانی آسیایی تان را پس بگیرید؟

- هنوز نه، البته جوایز آن را گرفتم اما برایم حکم قهرمانی و مدال ارزش زیادی دارد که منتظرم ان شاءالله با پیگیری های فدراسیون و نامه نگاری موفق شوم آنها را نیز دریافت کنم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.