«رها مریمی» متولد ۱۳۶۷ و دیپلم علوم تجربی است. به سراغش که می‌روم همان قدر می‌دانم که تلاشش رابرای آنکه فرد موفق و متکی به خودش باشد را انجام داده است.

توانمندی هایمان را باورداشته باشیم

او می‌گوید: از سال ۹۳ احساس کردم باید روی پای خودم بایستم. در دوران دبیرستان یک دوره آرایشگری را گذراندم ومجدد یک دوره ۶ ماهه را در راستای تکمیل اطلاعات و گرفتن مدرک گذراندم. چون مدتی از فضای کارهم دورمانده بودم.

این بانوی پرتلاش می‌افزاید: زمان گذشت و برای شروع کار نیاز به یک بنیه مالی داشتم. خوشبختانه پشتوانه خانوادگی خوبی دارم، اما احساس کردم باید خودم را محک بزنم و توانمندی خودم را به کار بگیرم. از این رو تصمیم گرفتم برای مدتی درحرفه‌ای دیگر مشغول به کار شوم.

 طعم داشته‌ها

رها مریمی اظهار می‌دارد: مدتی دریک کارخانه تولیدی پارچه مشغول به کاربودم و معمولاً از ساعت ۵ صبح آماده می‌شدم تا با سرویس به محل کارم برسم و بیشتراوقات با اضافه کاری تا ۷ شب کار می‌کردم. ۶ ماه به این شکل گذشت و مبلغی را پس‌انداز کردم. کار سختی بود، اما من باید این سختی را تجربه می‌کردم تا به خواسته‌های خودم که داشتن یک شغل مورد علاقه وکاربرای خودم بود، دست پیدا می‌کردم.

وی توضیح می‌دهد: تصمیم گرفتم آرایشگاه برای خودم باز کنم. خوشبختانه توانستم در سال ۹۳ یک وام خود اشتغالی به مبلغ ۱۰ میلیون تومان بگیرم.

کارم را با یک آرایشگاه کوچک که حدود ۱۴ متر بود، شروع کردم. ۲ میلیون رهن و ۳۰۰ هزار تومان ماهانه آن جا را اجاره کردم و با بقیه پولم وسایل آرایشگاه را خریداری کردم. نرخ‌ها را پایین‌تر از حد معمول اعلام کردم و خوشبختانه مشتری‌هام خوب بود. بعد شاگرد و یک شنیون کار به این آرایشگاه اضافه شد.

 مشتری‌های ثابت

خانم مریمی که حالا چندسالی است آرایشگاه را دایر کرده است، تصریح می‌کند: سه سال گذشت و خوشبختانه مشتری‌های من کم کم بیشتر و ثابت می‌شدند، اما فضای کارم کوچک بود. با صاحب مغازه صحبت کردم و همزمان با تخلیه شدن طبقه منزلی که سرش آرایشگاه من بود، قرارشد این آپارتمان را هم به فضای کارم اضافه کنم و خوشبختانه صاحبخانه هم موافقت کرد.

 توسعه کار و اتفاق‌های بهتر

وی ادامه می‌دهد: برداشتن دیوار و هزینه‌های تبدیل آپارتمان به آرایشگاه زیاد بود. خوشبختانه توانستم ۲۰ میلیون تومان وام از واحد خوداشتغالی دریافت کنم.

۵ میلیون رهن و ماهی ۵۵۰ هزار تومان اجاره این مکان آرایشگاه شد، اما به همان نسبت مشریان بیشتری را می‌توانستم در آرایشگاه بپذیرم و خدمات تکمیلی بیشتری ارائه دهم.

چهار نفر در حال حاضر در این آرایشگاه با من همکاری می‌کنند و امیدوارم شرایطی در آینده برایم مهیا شود که تعداد بیشتری بتوانند با من کار کنند؛ چرا که معتقدم شرایطی را خدا برای من مهیا کرده و ازاینکه بشود امکان بهره بردن چند نفردیگرهم مهیا شود، این لطف خداوند است.

 نیت‌های خوب و برکت‌های بسیار

این بانوی پرتلاش می‌گوید: از ابتدا نیت کرده بودم که اگرخداوند لطفش شامل حالم شود، من هم در حرفه خودم به کسانی که به من مراجعه می‌کنند، ولی بضاعت کافی ندارند، جانب انصاف را رعایت کنم. از این رو بارها مشتریان مختلف و یا عروس‌هایی را پذیرا بودم که بضاعت کافی نداشته‌اند و با رقم بسیار پایین با همان کیفیت خوب برای آن‌ها کار کردم تا من هم در شادی ازدواج‌شان سهیم باشم.

 عروس‌هایی برای آرایش رایگان

وی تأکید می‌کند: حتی به کمیته امداد مراجعه کردم و اعلام کردم عروس‌هایی از مدجویان کمیته امداد را می‌توانم به صورت رایگان در خدمت‌شان باشم.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.