عضو کانون شوراهای اسلامی کار کشور هزینه یک خانوار ۴ نفره در خراسان رضوی را صرفا در حوزه مواد غذایی اعلام کرد.

هزینه مواد غذایی یک خانوار ۴ نفره در خراسان‌رضوی چه میزان است؟

به گزارش قدس آنلاین، احسان سهرابی اظهار داشت: در قانون کار صراحتا ذکر شده که حداقل دستمزد باید در حدی باشد که فرد بتواند در هر کجای کشور با آن زندگی کند و از آن کمتر امکان ندارد؛ بنابراین منطقه‌ای کردن دستمزدها به گونه‌ای که در روستاها کمتر از شهرها باشد به هیچ عنوان توجیهی ندارد.

وی بیان کرد: در استان خراسان رضوی برخی از بررسی‌ها صورت گرفته و نتیجه بر این شده که تنها هزینه مواد غذایی یک خانوار ۴ نفره بدون هزینه‌های دیگر از قبیل درمان، مسکن، بهداشت و آموزش یک میلیون و ۱۶ هزار تومان است؛ به عبارت دیگر این مبلغ نیاز است تا افراد تنها سیر مانده و بتوانند به فعالیت‌های حیاتی خود ادامه دهند.

عضو کانون شوراهای اسلامی کار کشور افزایش پیدا نکردن حقوق کارگران با وجود وضعیت کنونی را نوعی ظلم دانست و خاطرنشان کرد: هم اکنون هیچ کدام از کارفرماها تولیدات خود را به قیمت سابق نمی‌فروشند؛ به عنوان مثال تنها لبنیات ۷ مرحله تغییر نرخ داشته پس به چه علت از کارگران توقع می‌رود که محصول آنها که همان کارشان است را به همان قیمت سابق بفروشند.

سهرابی ادامه داد: کارگران تنها قشری هستند که در وضعیت کنونی با همان دستمزدهای سابق فعالیت دارند و متأسفانه شرایط بدی برای آنها وجود دارد و دولت باید از آنها حمایت کند که یکی از راه‌های آن در اختیار قرار دادن کالاهای اساسی به این افراد است.

وی با اشاره به مستقر شدن وزیر جدید کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تأکید کرد: ما نامه‌های متعددی سابق بر این برای تشکیل جلسه شورای عالی کار ارسال کرده بودیم و وزیر جدید این قول را به ما داده که در هفته آینده مقدمات این کار را فراهم کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.