سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: در ایام پایانی ماه صفر امسال ظرف چند روز اخیر پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۵ زائر به مشهد سفر کردند.

۵/۱ میلیون مسافر به مشهد سفر کردند

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد حسینی این جمعیت مسافران مشهدالرضا را شامل زائران پیاده با ۹ درصد و سایر زائران با ۱۰ درصد رشد نسبت به پارسال اعلام و بیان کرد: تعداد کاروانهای زائران پیاده رضوی هم از دو هزار و ۳۰۰ کاروان پارسال به چهار هزار و ۸۹۰ کاروان امسال با دربرگیری ۴۳۵ هزار و ۸۹۲ زائر افزایش یافت.

وی ادامه داد: از مجموع زائران مشرف شده در ایام دهه پایانی ماه صفر امسال به مشهد ۹۱.۶ درصد به صورت سواره و ۸/۴ درصد پیاده به این شهر سفر کردند. همچنین از مجموع زائران سواره ۱۴ درصد توسط حمل و نقل عمومی و جاده ای، ۳/۳ درصد با هواپیما، ۵/۷ درصد از طریق راه آهن و حدود ۷۷ درصد نیز با وسیله شخصی به مشهد آمدند.

جانشین ستاد دهه آخر صفر خراسان رضوی همچنین گفت: علاوه بر مردم خراسان رضوی ۱۱ استان کشور در برپایی ایستگاههای صلواتی اسکان و پذیرایی از زائران رضوی در سطح این استان سنگ تمام گذاشتند که شایسته تقدیر است.

وی افزود: در این چارچوب ۱۶۵ ایستگاه اسکان و پذیرایی میقات الرضا توسط سازمان اوقاف و امور خیریه، ۳۱۹ ایستگاه صلواتی در جاده های بین راهی و ۵۱۲ ایستگاه نیز در داخل شهر مشهد با تمام توان به استقبا، پذیرایی و اسکان خیل عظیم زائران دهه آخر صفر همت گماشتند.

حسینی ادامه داد: در کنار این ایستگاهها امسال نقش مردم در ارتقای فرهنگ میزبانی و پذیرایی از زائران مؤثرتر و پر رنگتر از همیشه بود بطوری که ۳۲ نوع خدمت توسط مردم داوطلب و مشتاق به زائران دهه آخر صفر در خراسان رضوی ارائه شد.

وی همچنین گفت: در قالب نشستی با حضور همه دست اندرکاران آیینهای اربعین و دهه آخر صفر آسیب شناسی خدمت رسانی به منظور ارتقای بیشتر خدمات در سالهای آتی برگزار خواهد شد تا ارائه خدمات و برنامه ریزیها برای سالهای آینده با کیفیت بیشتری صورت گیرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.