البرز- احدالله احمدی پرگو با اشاره به اینکه لایحه تشکیل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران به شورای شهر ارائه خواهد شد، گفت: کرج توسط گسلهای فعال متعددی محاصره شده است و در این مناطق با خطر لرزه‌ای بسیار بالا مواجه خواهیم شد.

تشکیل سازمان پیشگیری ومدیریت بحران در کلانشهر کرج ضروری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احدالله احمدی پرگو صبح امروز شنبه در مراسم رونمایی از نقشه گسل‌های کرج با بیان اینکه این کلانشهر توسط گسلهای فعال متعددی محاصره شده است، گفت: در این مناطق با خطر لرزه‌ای بسیار بالا مواجه خواهیم شد.

وی افزود: با توجه به جمعیت بالا و توسعه روز افزودن کلانشهر کرج با آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی ناشی از وقوع زلزله در کرج و کل کشور روبرو خواهیم شد.

پرگو با اشاره به اینکه برای کاهش آسیب‌های ناشی از زلزله چاره‌ای جز بررسی دقیق وضعیت خطر و آسیب‌های لرزه ای  نداریم، افزود: ‌در این زمینه برگشت پذیری با کارکردو توانمند سازی بهتر در شهر وجود ندارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج خاطرنشان کرد: ‌از سال ٩٠ مطالعه طرح جامع کاهش خطرپذیری لرزه‌ای کرج که از دو بخش کلی تشکیل شده آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.

پرگو تصریح کرد: با این مطالعات تحلیل خرابی ساختمان‌ها در زمان وقوع زلزله و تعداد مجروحین و کشته شده ها در سناریوی روز و شب قابل احصاء است.

این مسئول با اشاره به اینکه با استفاده از داده‌های این طرح امکان انجام عملکرد مناسب در قبل، حین و بعد از زلزله فراهم می‌شود، خاطرنشان کرد: به دنبال تهیه طرح ساختارهای آسیب پذیری شهری، شناخت فضاهای تخلیه امن منطقه ای، شناخت راه های اضطراری، برنامه عملیاتی مراقبت های بهداشتی و ایجاد سیستم خود امدادی و توسعه آمادگی مردمی برای مشارکت و مدیریت بحران در یک بحران واقعی هستیم.

‌پرگو با بیان اینکه این مطالعات تا پایان سال انجام می شود، گفت: بدون شک شهرداری کرج در پروژه های عمرانی و شهری خود از جمله طرح بازآفرینی شهری ازمطالعات صورت گرفته استفاده خواهد کرد.

معاون شهرسازی و معماری کرج در پایان گفت: تشکیل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران بسیارحائز اهمیت است و لایجه تشکیل این سازمان به شورای شهر ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.