حسین فلاح جوشقانی گفت: ارتباط سامانه همتا، گمرک و نیروی انتظامی برقرار شده و گوشی های تلفن همراه بعد از اربعین (۸ آبان) با شماره گذرنامه و شماره مسافری وارد شوند.

موضوع تامین ارز گوشی‌های تلفن همراه در حوزه وظایف ما نیست

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره اجرای طرح رجیستری خاطرنشان کرد: در اجرای طرح رجیستری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مسئولیت کمیته راهبردی این طرح را به عهده دارد که در دو فاز ساماندهی گوشی های تلفن همراه و ساماندهی تبلت‎ها اجرایی شده است.

فلاح جوشقانی با بیان اینکه توجه بیشتر ما به فاز نخست این طرح بود تصریح کرد: فاز نخست این طرح برای جلوگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه اجرا شد، البته وزارت ارتباطات برای اجرای مرحله دوم رجیستری که مربوط به تبلت ها می شود آمادگی کامل در حوزه فنی دارد اما ملاحظاتی در حوزه بازار وجود دارد که اجرای آن را تعویق انداخته است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه متولی تامین گوشی تلفن همراه در بازار وزارت ارتباطات نیست اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی تامین گوشی در بازار است، بنابراین موضوع تامین ارز گوشی های تلفن همراه در حوزه وظایف ما نیست، اما برخی سوءاستفاده ها و مشکلات قضایی هنگام تخصیص ارز با قیمت ۴۲۰۰ تومانی صورت گرفت که منجر شد تا تعداد زیادی گوشی در گمرک باقی بماند که برای رفع این موضوع پیگیری های لازم را انجام می دهیم.

رییس رگولاتوری درباره نحوه اتصال گمرک، وزارت صمت و ارتباطات با یکدیگر توضیح داد: سامانه همتا این سه نهاد را به هم متصل کرده است، این سامانه زیر نظر ما نیست اما از قابلیت های آن در اجرای طرح رجیستری استفاده شده است.

فلاح جوشقانی با اشاره به رفع مشکلات فنی در حوزه اتصال برخط این سامانه ها بیان کرد: ارتباط سامانه همتا، گمرک و نیروی انتظامی برقرار شده است تا گوشی های تلفن همراه بعد از اربعین (۸ آبان) با شماره گذرنامه و شماره مسافری وارد شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.