شیخ عبدالله الدقاق، گفت: رژیم حاکم بحرین با صدور حکم حبس ابد علیه زندانیان سیاسی راه اصلاحات را بست و در صورت ادامه این روند این رژیم به تاریخ خواهد پیوست.

دستور محکومیت "شیخ سلمان" از ریاض صادر شد/ فشار به"الوفاق" برای مشارکت در انتخابات

شیخ "عبدالله الدقاق" فعال سیاسی بحرینی و نماینده آیت الله عیسی قاسم در ایران در گفتگو با خبرنگار بین‌الملل قدس آنلاین  گفت: صدور حکم حبس ابد برای «شیخ علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق از طرف دادگاه استیناف بحرین دارای دو هدف داخلی و خارجی است؛ هدف داخلی فشار به جمعیت الوفاق است تا در انتخابات پارلمان مشارکت داشته باشد این در حالی است که جمعیت الوفاق پیش‌تر اعلام کرده است که انتخابات را تحریم خواهد کرد و این امر خشم رژیم را برانگیخته است.

الدقاق با اشاره به نقش عربستان در تحولات بحرین به توضیح هدف دوم از صدور این حکم پرداخت و گفت: سعودی ها با تسلط و هیمنه بر نظام حاکم بحرین در تمام امور داخلی این کشور دخالت می‌کنند که نمونه بارز آن اشغال نظامی بحرین و همچنین دخالت مستقیم در دستگاه قضایی بح رین است.

نماینده آیت الله عیسی قاسم در ایران افزود: عربستان به دلیل فشارهای رسانه ای و دپلماتیک در مسئله ترور خاشقچی به رژیم حاکم بحرین دستور داد تا با متهم کردن مخالفان خود به ارتباط با قطر و صدور چنین احکامی علیه آنها، بر دولت قطر فشار وارد کند.

وی گفت: "حمد بن عیسی" پادشاه بحرین یک روز پیش از صدور حکم حبس ابد علیه "شیخ علی سلمان" به ریاض سفر کرد و به طور مستقیم از سعودی ها دستور محکومیت شیخ علی سلمان را دریافت کرد.

"الدقاق" تاکید کرد: علاوه بر حکم صادره علیه شیخ علی سلمان، احکام سنگینی نیز علیه "شیخ حسن سلطان" و "علی اسود" دو فعال سیاسی دیگر نیز  که در خارج از کشور فعالیت دارند از سوی رژیم آل‌خلیفه صادر شده است.

همزمان با صدور این حکم حملات گسترده ای برای سرکوب و بازداشت معترضان این حکم صورت گرفته است و متأسفانه آمار جدیدی از تعداد بازداشت شدگان و محل بازداشت آنها در دست نیست، ولی آنچه که معلوم است زندانیان در شرایط دشواری به سر می‌برند.

شیخ الدقاق با اشاره به سکوت جامعه جهانی نسبت به اقدامات سرکوبگرانه رژیم بحرین، گفت: علت عدم واکنش جامعه جهانی از جمله هم پیمانان رژیم آل‌خلیفه، آمریکا و انگلیس این است که این رژیم دستور همه اقداماتش را از آنها دریافت می کند و به نوعی پشتیبانی و چراغ سبز کشورهای سلطه‌گر همیشه همراه این رژیم بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.