نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت:تنها راه ساماندهی بازار زعفران تشکیل سندیکایی با محوریت صادرکنندگان است.

بازار زعفران درخطر صادرکنندگان نوپا /هشدار برای شکست برندسازی

به گزارش قدس آنلاین، سعید باستانی نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس گفت: تنها راه ساماندهی به بازار زعفران این است که سندیکایی با محوریت صادرکنندگان تشکیل شود تا با توجه به حجم بازار، صادرات از طریق سندیکا انجام شود.
 
وی تصریح کرد: سندیکایی با محوریت صادرکنندگان تشکیل شود تا با توجه به حجم بازار، صادرات از طریق سندیکا انجام شود و هر فرد یا شرکتی هم تصمیم به صادرات زعفران داشته باشد از این سندیکا مجوز بگیرد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود صادرکنندگان به بازار زعفران از یک سو فرصت و از سوی دیگر تهدید محسوب می‌شود گفت: تهدید وجود صادرکنندگان نوپا در بازار زعفران شامل این است که این صادرکنندگان ممکن است بازار خارج از کشور را به هم بزنند و برندسازی محصول را با مشکل مواجه کنند و این همان انتقادی است که همواره صادر کنندگان سنتی زعفران دارند و البته بیراه هم نمی‌گویند، چراکه بازار زعفران باید به شکلی ساماندهی شود.

باستانی افزود: تنها راه ساماندهی به بازار زعفران این است که سندیکایی با محوریت صادرکنندگان تشکیل شود تا با توجه به حجم بازار، صادرات از طریق سندیکا انجام شود و هر فرد یا شرکتی هم تصمیم به صادرات زعفران داشته باشد از این سندیکا مجوز بگیرد. با این شکل می‌شود صادرات کالا را هدایت کرد تا بازار دچار مشکل نشود.
منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.