سخنگوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در یمن در سخنانی درباره تشدید درگیری‌ها در بندر الحدیده به‌عنوان رگ حیات یمن و فاجعه‌بارتر شدن اوضاع غیرنظامیان در این کشور هشدار داد.

هشدار کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درباره قطع شریان حیات یمن

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، روزنامه "اس‌.ار.اف." سوئیس در مطلبی نوشت که رگ حیات یمن در معرض تهدید قرار دارد. از طریق بندر الحدیده اکثر کالاهای کمکی به یمن ارسال می‌شود. اما حالا درگیری‌های سختی در این منطقه به‌وقوع می‌پیوندد.

یکی از نمایندگان کمیته بین المللی صلیب سرخ IKRK به اوضاع وحشتناک در این منطقه پرداخته  است.

حدود سه سال است که جنگ خانمان‌سوزی رژیم سعودی در یمن به‌راه افتاده است. حالا بندر الحدیده به‌عنوان رگ حیات یمن در معرض تهدید قرار گرفته است.

حدود یک هفته است که ائتلاف جنگ در یمن به‌رهبری عربستان سعودی حملات هوایی را روی اهدافی در الحدیده در پیش گرفته است. حداقل 200 نفر که اکثر آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند در جریان این حملات جدید جان خود را از دست داده‌اند. بندر الحدیده رگ حیات این کشور جنگ‌زده است. بر اساس اطلاعات سازمان سلامت جهانی بزرگترین بخش از کمک‌های انسانی به یمن از طریق این بندر به این کشور وارد می‌شود. در حال حاضر حدود یک‌سوم مردم یمن به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

"میرلا هدیب"، سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن در مصاحبه‌ای با اس‌.ار.اف. سوئیس به توصیف شرایط وخیم در این شهر یمن پرداخته در این باره گفت: در الحدیده خشونت در روزهای اخیر به‌شدت افزایش پیدا کرده است. تیم‌های ما از درگیری‌ها و انفجارهای شدید و بی‌امان در این منطقه خبر می‌دهند. این شهر عملاً در حال انقراض است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ به‌شدت نگران امنیت غیرنظامیان و همچنین ساختارهای غیرنظامی در این منطقه است.  بزرگترین و مهم‌ترین بیمارستان این شهر در معرض تهدید قرار دارد.

هدیب همچنین هشدار داد که این شرایط همچنان می‌تواند بدتر شود اگر زیرساخت‌ها در بندر الحدیده تخریب شود. به این ترتیب در برابر ورود کالاهای مهم زندگی و کمک‌های بشردوستانه به یمن مانع ایجاد می‌شود. این مسئله می‌تواند شرایط فاجعه‌بار انسانی در یمن را تقویت کند.

به‌گفته هدیب رنج در تمام یمن بزرگ است. امروزه هشتاد  درصد کل مردم این کشور وابسته به کمک‌های بشردوستانه است. یمنی‌ها با جنگ، گرسنگی و بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. آن‌ها بسیار بدهکار و آسیب‌دیده‌اند. میلیون‌ها نفر در این کشور تنها یک وعده غذایی در هر روز برای خوردن دارند.

هر روز باید خانواده‌ها در این کشور انتخاب سختی بین خوراک و نیازهای پزشکی خود داشته باشند. صلیب سرخ بین المللی و دیگر سازمان‌های کمکی از احزاب درگیر درخواست می‌کنند که همه اقدامات لازم را انجام دهند تا از جمعیت غیرنظامی حمایت بهتری به‌عمل آید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.