خراسان شمالی- جواد نظری گفت: ششمین جشنواره شهر استانی در چهار بخش اصلی، ویژه، جنبی و نوقلمان اواخر آبان برگزار می‌شود.

بیش از ٦٧٠ اثر به دبیرخانه ششمین جشنواره شعر استان رسید

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ جواد نظری رییس ستاد اجرایی جشنواره شعر خراسان شمالی از وصول ٦٧٥ اثر از ۱۹٢ شاعر به دبیرخانه ششمین جشنواره شعر خراسان شمالی خبر داد.

وی افزود: از ۶۷۵ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره ٢٣٢ اثر از بجنورد، ١٤٤ اثر از شیروان، ١٠٧ اثر از فاروج، ٩١ اثر از اسفراین، ٥٢ اثر از مانه و سملقان، ١٤ اثر از راز و جرگلان، ٢٤ اثر از گرمه و ١١ اثر شهرستان جاجرم هستند.

نظری، با بیان اینکه ششمین جشنواره شعر استانی در چهار بخش اصلی، ویژه، جنبی و نوقلمان برنامه ریزی شده است، گفت: موضوعات بخش اصلی، آزاد است و در بخش ویژه نیز شاعران آثار خود را با موضوعات قرآن و عترت و در بخش جنبی هم در موضوعات نماز، ادبیات دفاع مقدس و ادبیات انقلاب به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

وی با اشاره به اینکه در بخش نوقلمان، رده سنی کمتر از ۱۵ سال نسبت به ارسال اشعار خود در این بخش اقدام کردند، اظهارداشت: در دو بخش شعر آزاد و کلاسیک نفرات برتر شهرستان ها به صورت جداگانه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

نظری گفت: شاعران همه شهرستان های خراسان شمالی اشعار خود را در تمامی قالب های شعری ارسال کرده و هر شاعر می‌توانست در هر بخش سه اثر به دبیرخانه ارسال کند.

رییس ستاد اجرایی جشنواره شعر خراسان شمالی، زمان برگزاری اختتامیه را ۳۰ آبان سال جاری و به  میزبانی شهرستان فاروج اعلام کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.