البرز- تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای خداحافظی با مدیران بازنشسته آب سردی بود که به یکباره بر پیکر برخی مدیران ریخته شد و به ناگاه خود را در مقابل قانونی دیدند که تقریبا هیچ مفری برای آن پیدا نمی شود.

خداحـافظی با پیرمرد بی‌حاشیـه البرز

به گزارش قدس آنلاین ، پس از اجرایی شدن قانون عدم فعالیت بازنشستگان در مناصب دولتی، منابع خبری نام ۱۴ استاندار مشمول آن را منتشر کردند که "نجفی" استاندار البرز نیز در زمره آنان بود.

نجفی را که پس از دوران پر التهاب مدیریتی طهایی(استاندار سابق البرز) بر این مسند تکیه زد، می توان بی حاشیه ترین، آرام ترین و در عین حال پرتکاپوترین استاندار البرز طی مدت زمان تاسیس این استان دانست و اگر این ادعا را مطرح کنیم که چالش مدیریتی در مجموعه استانداری با درایت نجفی به نقطه نزدیک صفر رسیده، ادعای واهی نخواهد بود.

ایجاد تعامل با نماینده ولی فقیه در استان، نهادهای حاکمیتی و... حلقه مفقوده ای بود که استاندار سابق هیچ گاه نتوانست آن را به حلقه های مدیریتی اش وصل کند و همین امر باعث بروز چالش هایی همچون موضوع نشست احزاب شد، اما نجفی پیش از هر تصمیمی این حلقه را یافت و بافت های آسیب دیده آن را ترمیم کرد و شاید همین امر موجب کارکرد مثبت وی بویژه در پیگیری مشکلات اقتصادی  و عمرانی استان شد.

رایزنی های گسترده و تکاپوی نجفی در راستای پیشرفت عمرانی اتوبان همت و همینطور آزاد راه تهران شمال از جمله اقدامات شاخص نجفی بود که ضمن تخصیص منابع مالی ملی موجبات پیشرفت خوب این پروژه ها را فراهم کرد تا جایی که طی مدت مدیریتی وی بر استانداری، پروژه بزرگراه همت پیشرفتی بیش از ۸۰ درصد را به خود می بیند ویکی از قطعات آزادراه تهران شمال نیز بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

اگر چه در مواجهه ی اول با نجفی، شرایط سنی و جسمی وی را مناسب استانداری نمی دیدیم اما روحیه ی مثال زدنی وی در پیگیری و رفع مشکلات استان موجب شده بود تا نشست های متعدد کاربردی و برگزاری جلسات درون استانی و برون استانی، اعتراض برخی مدیران را از حجم انبوه کارهای محوله از سوی نجفی برانگیزد تا جایی که شنیده شد برخی از همراهان وی نیز از تکاپوی بی وقفه ی نجفی خسته شده اند.

استاندار البرز، اما در حوزه سیاسی تکاپوی چندانی نداشت و برخی (بویژه بخش هایی از جریان اصلاح طلب) معتقدند رکود سیاسی در زمان نجفی در بین استانداران البرز رکورد زده و وی آنگونه که باید و شاید در راستای اهداف دولت در حوزه سیاسی قدمی برنداشته، اما شاید بتوان حق را به نماینده عالی دولت در استان داد که با رصد فضای حاکم ضرورتی بر تداوم رفتارهای استانداران اسبق ندیده و ترجیح خود را بر ایجاد آرامش سیاسی و بموجب آن رفع چالش های اقتصادی و عمرانی البرز بنا نهاده است.

شاید همین خصوصیات نجفی موجب شده بود تا مدیران استان گیلان حاضر نبودند وی را از دست بدهند اما البرز نیز مدت زمان زیادی میزبان وی نبود و به ناچار و به حکم قانون می بایست از پیرمرد بی حاشیه خداحافظی کند.

حال اگر چه هیچ منبع رسمی نامی از گزینه یا گزینه های احتمالی جانشینی نجفی مطرح نکرده اند اما شنیده ها حاکی از آن است که چند گزینه محتمل در دست بررسی دولت می باشد تا در نهایت یکی از آنان جای نجفی را پر کند.

بر همین اساس گفته می شود حمید لطف اللهیان (شهردار فعلی اردبیل) یکی از گزینه هایی است که بر اساس اخبار تائید نشده، نشستی را نیز با مجمع نمایندگان البرز در مجلس شورای اسلامی برگزار کرده است.

 عزیز اله شهبازی (معاون سیاسی استانداری البرز) دیگر گزینه ای است که چند ماهی است از آبادان به کرج آمده و مورد پیشنهاد برخی از مسئولان وزارت کشور برای استانداری البرز می باشد که با توجه به رویکرد دولت در استفاده از نیروهای فعلی استانداری ها، شهبازی نسبت به سایر گزینه ها از اقبال بالاتری برخوردار است.

نام غلامرضا شریعتی، استاندار جوان خوزستان نیز از جمله گزینه هایی است که با توجه به مقبولیت وی در دولت و موفقیت های مدیریتی اش، برای تصدی سمت استانداری البرز کم شانس نخواهد بود.

همچنین برخی شنیده ها از طرح نام محمد جواد کولیوند (نماینده کرج در مجلس) و سعید زرندی (مدیرعامل فرودگاه پیام) بعنوان گزینه های بومی شهر کرج حکایت دارد. هر چند محمد جواد کولیوند از عدم ارائه پیشنهاد از سوی دولت به وی سخن گفته و سعید زرندی نیز از طرح نامش بی اطلاعی کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.