ولیعهد ابوظبی در سفری از پیش اعلام‌نشده، وارد عربستان سعودی شد و با پادشاه این کشور دیدار کرد.

سفر غیرمنتظره ولیعهد ابوظبی به عربستان سعودی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «شیخ محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی، شامگاه شنبه در سفری از پیش اعلام نشده، وارد عربستان سعودی شد و با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در کاخ «العوجا» واقع در «الدرعیه» در شهر ریاض دیدار کرد.

ولیعهد ابوظبی در این دیدار با بیان این‌که امارات همواره در سنگری واحد با عربستان سعودی قرار خواهد گرفت، مدعی شد رژیم سعودی نقشی محوری در رویارویی با خطراتی دارد که جهان عرب را تهدید می‌کند.

بر این اساس، محور رایزنی‌ها در این دیدار، روابط دوجانبه امارات و عربستان، تحولات اوضاع در منطقه، و چالش‌ها و بحران‌های فراروی منطقه اعلام شده است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان( واس)، در دیدار بن‌زاید و ملک سلمان از طرف سعودی 17 شاهزاده حضور داشتند ولی «محمد بن‌سلمان» ولیعهد از غایبان مهم این نشست بود.

از طرف اماراتی نیز «طحنون بن زاید» مشاور شورای عالی امنیت ملی امارات، « شیخ شخبوط بن نهیان آل نهیان» سفیر این کشور در عربستان سعودی و «انور قرقاش» وزیر مشاور در دولت امارات و شماری از شخصیت‌های این کشور در این دیدار حضور داشتند.

سفر سرزده ولیعهد ابوظبی به عربستان سعودی در حالی انجام شد که برخی منابع موثق، روز گذشته از وخیم شدن وضعیت جسمی ملک سلمان خبر دادند.

از سوی دیگر، انجام این سفر ولیعهد ابوظبی، در حالی‌که رژیم سعودی در پی متهم شدن به قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد در کنسولگری کشورش در استانبول، تحت فشارهای فزاینده بین‌المللی قرار دارد، مشکوک به نظر می‌رسد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.