سازمان الحشد الشعبی عراق بار دیگر اعلام کرد که با تمام توان در نوار مرزی مشترک با سوریه برای مقابله با هرگونه نفوذ احتمالی تروریست‌ها، حضور دارد.

الحشد الشعبی: با تمام توان در مرزهای مشترک با سوریه حضور داریم

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، سازمان «الحشد الشعبی» عراق اعلام کرد که نیروهایش با تمام توان در مناطق مشخص در استان نینوا و نوار مرزی مشترک با سوریه حضور دارد.

یک منبع آگاه در اداره اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی در گفت‌وگو با «السومریة نیوز»، اظهار داشت:نیروهای الحشد همچنان در این مناطق و مقرهای دفاعی مستقرند. نیروهای فرماندهی عملیات مشترک نیز در بخشهایی از استان نینوا و نوار مرزی مشترک با سوریه حضور دارند.

وی افزود: این حضور به دلیل ضرورت‌های امنیتی موجود و نیز با هماهنگی‌های بالای با سرویس‌های امنیتی است و طی چند روز اخیر، این حضور تقویت شده است.

پیش از این، سرتیپ «تحسین الخفاجی» سخنگوی وزیر دفاع تاکید کرده بود که هیچ خطری مرزهای مشترک عراق و سوریه را تهدید نمی‌کند.

اواخر اکتبر گذشته، در پی سقوط مقرهای «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) به دست داعش در نزدیکی مرزهای مشترک سوریه و عراق، نیروهای الحشد الشعبی عراق به حالت آماده باش در مرزها درآمدند و به منظور مقابله با هرگونه وضعیت فوق‌العاده‌ای، حضور این نیروها در مرز تقویت شد و شمار زیادی نیرو به این مناطق اعزام شدند تا در صورت سوء استفاده داعش از وضعیت جوی نامناسب برای نفوذ به خاک عراق یا حمله به نیروهای الحشد، آمادگی‌های لازم وجود داشته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.