مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: نظرات مختلفی راجع‌به ویروس HTLV1 و نحوه ورود آن به ایران وجود دارد که قطعیت نداشته و قابل استناد نیست.

ایدز خراسانی موضوعیت علمی ندارد
به گزارش قدس آنلاین ، سید حمیدرضا اسلامی ، گفت: واژه ایدز خراسانی برای ویروسHTLV1 صحیح نبوده و اساسا چنین مسئله‌ای در مراجع و محافل علمی موضوعیت ندارد.

درپی درج مطلبی درقدس آنلاین با عنوان " ایدز خراسانی را بهتر بشناسیم "دکتر سیدحمید رضا  اسلامی  مدیرکل  انتقال خون خراسان رضوی توضیحی ارسال کرده است که درادامه میخوانید .

1-      مطلب ذکر شده از قول کارشناس انتقال خون خراسان رضوی در قالب یک مصاحبه رسانه ای مطرح نشده و الزاماً در جلسه توجیهی تعدادی از خانمها در دانشگاه فردوسی برگزار شده است. تبادل نظرهایی صورت گرفته صورت گرفته که برداشت نگارنده از مطالب منتشره از موضوعات مطرح شده توسط افراد مختلف حاضر در آن جلسه می باشد.

2-      مدت ورود میکروب به بدن تا امکان شناسایی آزمایشگاهی آن دوره را دوره پنجره می نامند که در این دوره ممکن است تا آلودگی در افراد شناسایی نشده و از این رو در مرحله پزشکی پیش از اهدای خون ، مصاحبه پزشکی با داوطلبان اهدای خون به صورت محرمانه انجام می‌شود که رعایت صداقت داوطلبان در این مرحله درنتیجه مورد نظر اهمیت دارد ، چرا که در صورت شناسایی انجام اخیر رفتار پرخطر در داوطلب ، معافیت موقت از اهدای خون برای وی اعمال شده تا بدین ترتیب دوره پنجره مدیریت گردد.

3-      کلیه انجام آزمایشات غربالگری سلامت خون اهدایی برابر دستورالعمل های بین المللی و کشوری در کلیه مراکز انتقال خون کشور بدون وقفه انجام شده و می شود و در این خصوص موانع و محدودیت هایی وجود ندارد .

4-       واژه ایدز خراسانی برای ویروس1 htlv صحیح نبوده و اساسا چنین مسئله ای در مراجع و محافل علمی موضوعیت ندارد و نظریه های مختلف در خصوص کشف و نیز راه های ورودی این ویروس به مناطقی از ایران و منجمله خراسان وجود دارد که قطعیت نداشته و قابل استناد نمی باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.