مجری طرح های نیروگاهی خصوصی شرکت تولید برق حرارتی و مدیرطرح نیروگاه ماکو در خصوص جزئیات افزایش ظرفیت تولید برق کشور در دو هفته آینده توضیحاتی ارائه کردند.

جزئیات افزایش ظرفیت تولید برق کشور در ۲ هفته آینده

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، مهدی خباز پیشه، مجری طرح‌های نیروگاهی خصوصی شرکت تولید برق حرارتی در نشستی خبری اظهار داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان در بخش بخار با شبکه سنکرون شده و تست‌های لازم نیز در این بخش انجام شده، به گونه‌ای که بخش بخار در اختیار شبکه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است تا فردا (۲۱ آبان ماه) ۱۶۰ مگاوات واحد بخار به ظرفیت این نیروگاه اضافه شود که با انجام این کار نیز راندمان نیروگاه از ۳۴ درصد به ۴۹.۵ درصد افزایش می‌یابد.

مجری طرح‌های نیروگاهی خصوصی شرکت تولید برق حرارتی تصریح کرد: ظرفیت توان تولیدی کل نیروگاه ۴۹۲ مگاوات است و هزینه احداث آن ۲۹۰ میلیون یورو برآورد شده که ۲۳۰ میلیون یورو از طریق صندوق ذخیره ارزی و مابقی توسط سرمایه‌گذار تامین مالی شده است.

همچنین مهرداد امیرزاده مدیر طرح نیروگاه ماکو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نحوه‌ی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در نیروگاه ماکو به صورت BOO بوده که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی به نسبت ۳۰ به ۷۰ احداث شده است.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، هفته آینده دو واحد گازی نیروگاه ماکو به ظرفیت هر کدام ۴۰ مگاوات به مدار بهره برداری وارد شده و این ظرفیت، به ظرفیت اسمی تولید برق کشور افزوده خواهد شد.

مدیر طرح نیروگاه ماکو  با بیان اینکه طبق برآوردهای صورت گرفته انجام این پروژه به ۴۰ میلیون یورود سرمایه نیاز داشت، گفت: با توجه به کمبود موجود در شبکه برق و همچنین قرار گرفتن ماکو در یک منطقه صنعتی و آزاد تامین برق این منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به‌گونه‌ای که می‌توان نیروگاه سیکل ترکیبی ماکو را یک مدل از سرمایه‌گذاری خارجی موفق در ایران دانست.

وی با بیان اینکه بخش بخار این نیروگاه در آینده نزدیک همراه با یک نیروگاه جدید اجرا خواهد شد، گفت: فاز دومی برای توسعه این نیروگاه تعریف خواهیم کرد و یک توربین ۱۱۰ مگاواتی در این فاز نصب خواهد شد؛ علاوه بر این یک واحد بخار به ظرفیت ۹۰ مگاوات به این مجموعه اضافه می شود که انجام این کار موجب افزایش راندمان نیروگاه خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.