رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضای خراسان رضوی گفت: ما قصد قهرمان‌پروری نداریم، موضوعی که بیشتر برای ما اهمیت دارد، سلامت جامعه است.

هیات خاص در انتظار پاسخ ۱۹۷ نامه / ورزشکارانی که اولویتشان درمان است نه قهرمانی

به گزارش قدس آنلاین ، حجت اله اسدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات اداره کل ورزش وجوانان خراسان رضوی برگزار شد، درخصوص اینکه آیا قانون چند شغل بودن شامل حال رئیس این هیات می‌شود؛ گفت: باتوجه به‌اینکه روسای هیات‌ها حقوقی از این سمت دریافت نمی‌کنند، این سمت شغل محسوب نمی‌شود.

رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضای خراسان رضوی ادامه داد: این آیین‌نامه در حال اصلاح است و تا زمانی که تغییری در آن صورت نگیرد دیگر روسایی که مشغول به‌کار بودند، به‌کار خود ادامه می‌دهند، اما به‌طور کلی باتوجه به‌صحبت‌هایی که انجام شده این سمت شغل محسوب نمی‌شود و در رأس هیات تغییری صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: از روزی که به‌این سمت منصوب شدم، با همه نهادها، ارگان‌ها و نماینده‌های مجلس نامه‌نگاری‌های لازم را در راستای همکاری انجام دادیم، اما هنوز پاسخ روشنی از جایی دریافت نکردیم، از شهرداری که سالن و اماکن ورزشی زیادی دارد که بعضا بدون استفاده هستند درخواست کردیم که نه برای درآمدزایی، بلکه برای بهره بردن ورزشکاران این هیات در اختیار ما قرار دهند تا بخشی مهمی از مشکلات ما حل شود.

اسدی هدف این هیات را سلامتی جامعه عنوان کرد و افزود: ما قصد قهرمان‌پروری نداریم، موضوعی که بیشتر برای ما اهمیت دارد، سلامت جامعه است، بیشتر بیماران که تحت درمان هستند بعد از اینکه ورزش حرفه‌ای را آغاز کردند، داروی کمتری استفاده می‌کنند و حتی از نظر ظاهری تغییرات مشهودی داشتند.

رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضای خراسان رضوی اولویت بیماران خاص و پیوند اعضا را درمان عنوان کرد و گفت: بیشتر قشر بیمار دچار فقر اقتصادی هستند و برای معیشت خود مشکلات زیادی دارند، چراکه هزینه درمان و دارو آنها بسیار بالا است، اگر بخواهیم این قشر را به‌سوی ورزش سوق دهیم، نباید برای ایجاد دغدغه هزینه کنیم و حدالامکان شرایط ورود و استفاده آنها را از ورزش به‌صورت رایگان فراهم کنیم.

وی درخصوص نوع همکاری ارگان‌ها خاطرنشان کرد: ما توقع زیادی نداریم در همین اندازه که بتوانیم دو سال در دو نقطه شهر برای کاهش هزینه رفت‌وآمد ورزشکاران فراهم کنیم، مشکل بزرگی را حل کردیم، کمیسیون ماده 88 سبب شده استفاده از اماکن ورزشی سخت شود.

اسدی درباره بودجه دریافتی در مدت فعالیتش به‌عنوان رئیس هیات گفت: تاکنون از سوی فدراسیون تنها 5 میلیون و از اداره کل ورزش و جوانان 38 میلیون تومان اعتبار دریافت کردیم، اداره کل و فدراسیون دچار محدودیت هستند و بیش از این نمی‌توانند کمک کنند، اما نهادهایی مانند بهزیستی و شهرداری اعتبارات خوبی در زمینه ورزش دارند.

رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضای خراسان رضوی از شناسایی بیماران استان خبر داد و افزود: در سایت، شرایط ثبت‌نام را برای بیماران ورزشکار فراهم کردیم، همچنین از طریق انجمن‌ها بیماران و پیوند اعضا به‌هیات ما معرفی می‌شوند تا شرایط ورود آنها را در کلاس‌ها و تمرینات ورزشی فراهم کنیم، تاکنون 60 درصد از افرادی که ثبت نام کردند، بانوان هستند.

وی درخصوص فعالیت شهرستان‌ها گفت: 3 شهرستان فعال شدند و 6 شهرستان دیگر نیز در دست بررسی هستند، کارآمد بودن شخصی که قرار است در شهرستان فعالیت کند برای ما مهم است و تنها نمی‌خواهیم با عنوان یک اسم شهرستانی را فعال معرفی کنیم.

منبع : فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.