مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: از سیاست‌های کلان سازمان حفاظت محیط زیست، برون سپاری، کاهش تصدی گری و توانمند سازی خصوصی در پایش آلودگی‌های محیط زیست است.

لزوم برون سپاری و کاهش تصدی گری دولتی در پایش آلودگی‌های زیست محیطی

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در بازدید از یکی از آزمایشگاه‌های معتمد استان که به منظور بررسی و نظارت بر نحوه عملکرد آن صورت گرفت، از رتبه بندی آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست در استان توسط سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان گامی در راستای کاهش مشکلات موجود در پایش آلاینده‌ها سخن گفت.

وی افزود: شیوه نامه تعیین پایه آزمایشگاه‌های معتمد به تصویب رسیده که بر اساس آن مولفه‌هایی همچون سابقه فعالیت، تجهیزات، تعداد پارامترهای قابل اندازه گیری، نیروهای تخصصی و فضای آزمایشگاهی منظور شده است و بر این اساس آزمایشگاه‌های معتمد محیط زیست رتبه بندی می‌شوند.

همتی با بیان اینکه ارجاع آزمایشات تخصصی برحسب توانمندی آیین آزمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد، افزود: بر اساس شیوه نامه یاد شده، رتبه بندی این آزمایشگاه‌ها دردستور کار قرار گرفته است.

وی در این بازدید که به منظور آشنایی هرچه بیشتر با نحوه فعالیت آزمایشگاه‌های معتمد در استان انجام گرفت، از تجهیزات موجود در زمینه پایش سنجش فاکتورهای فیزیکوشیمیایی، میکروبی و فلزی فاضلاب به عنوان زمینه فعالیت این آزمایشگاه بازدید کرد.

در پایان این بازدید که با همراهی معاون نظارت و پایش و رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان صورت گرفت، مسئولان آزمایشگاه مذکور، چالش‌ها و مشکلات خود را با مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مطرح کردند و خواستار تسریع فرآیندهای مرتبط با صدور، تمدید و ارتقاء گواهینامه آزمایشگاه‌های معتمد شدند.

پس از این بازدید، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، از بخش‌های مختلف شرکتی دانش بنیان در حوزه شهرستان مشهد که در زمینه طراحی، ارزیابی، امکان سنجی، مشاوره فنی و مالی، تامین، ساخت و راه اندازی تجهیزات با رویکرد حفظ سلامت جامعه و محیط زیست فعالیت دارد، دیدن کرد.
 منبع:باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.