البرز- محمد کردی گفت: با تصویب معاون اول رئیس جمهور منطقه پلنگ آباد اشتهارد جز مناطق توسعه یافته استان و پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی شد.

"پلنگ آباد اشتهارد "پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور معرفی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، محمد کردی فرماندار اشتهارد پیش از ظهر امروز دوشنبه در آئین کلنگ زنی اولین نیروگاه خورشیدی ٥٠ مگاواتی در استان البرز، اظهار کرد: یکی از آرزوهای دیرینه این استان در خصوص استفاده از انرژی پاک به مرحله عمل رسید.

وی با اشاره به اینکه کشورمان با بیش از ٣٠٠ روز آفتابی یکی از ارزشمندترین مکان ها در استقرار استفاده از انرژی های تجدید پذیراست، گفت: ‌امیدواریم بتوانیم از ظرفیت بی بدیل برای انرژی های گلخانه ای در زمینه  طبیعت از انرژی خورشیدی استفاده کنیم.

فرماندار اشتهارد در ادامه گفت: با تصویب معاون اول رئیس جمهور منطقه پلنگ آباد اشتهارد که جز مناطق توسعه یافته استان است به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی شد.

کردی با تصریح کرد: با برنامه ریزی های مرکز خدمات سرمایه گذاری البرز و بخش خصوصی خارجی در مرحله اول ٢ هزار هکتار برای استفاده از انرژی خورشیدی در نظر گرفته شده است و قابل توسعه تا ٨٠٠ هکتار است.

فرماندار اشتهارد اظهار کرد: اجرای چنین پروژه ای در البرز با سرمایه گذاری مشترک ایرانی و خارجی کمتر دیده شده است چراکه بزرگترین نیروگاه کشورخواهد بود.

وی در پایان گفت: احداث این نیروگاه کمک موثری به شهرک های صنعتی کوثر و امید البرزکه بیش از ٦٠ درصد صنایع استان را تشکیل می دهد خواهد بود و کمبود انرژی برق را تامین می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.