شبکه مراکز جامع بیماران خاص زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه طی مراسمی با حضور ومعاونان وزیر بهداشت از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس همزمان با ۵۹ دانشگاه علوم پزشکی کشور در خراسان رضوی راه اندازی شد.

شبکه جامع بیماران خاص در مشهد راه اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد  گفت: شبکه مراکز جامع بیماران خاص به منظور ارتقاء کیفی خدمات به بیماران این طیف، کنترل بهینه تجویز و مصرف دارو، به روزرسانی برنامه های درمانی و اجرای دستورالعملها و پروتکلهای درمانی در گروه بیماران خاص فعال شد.
دکتر شاپور بدیعی جمعیت بیماران خاص زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را شش هزار و ۹۹۰ نفر شامل مبتلایان به تالاسمی، هموفیلی، دیالیز، ام. اس، فنیل کتونوری و ای. بی ذکر و بیان کرد: دو هزار و ۴۴۴ نفر از این تعداد بیماران دیالیزی، ۸۵۳ نفر تالاسمی، ۳۹۰ نفر بیماران هموفیلی و سه هزار و ۷۶ نفر بیماران مبتلا به ام. اس هستند.
وی افزود: مراکز جامع بیماران خاص در دانشگاه علوم پزشکی مشهد متناسب با نوع بیماری و تخصصهای مورد نیاز جهت ارائه خدمات تشخیصی و درمانی در بیمارستانهای قائم، دکتر شیخ، منتصریه، کلینیک سرور و ۴۲ مراکز دیالیز دولتی و غیر دولتی راه اندازی شده اند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به خدمات تشخیصی و درمانی ارائه شده بیماران خاص در مراکز جامع نیز اشاره و بیان کرد: ترانسفوزیون خون، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، رادیولوژی و سونوگرافی، مشاوره ژنتیک، ویزیتهای تخصصی مغز و اعصاب، تغذیه، روانپزشکی، کار درمانی و مددکاری از خدماتی هستند که در این چارچوب به بیماران خاص ارائه می شوند.
۸۳ مرکز جامع خدمات بیماران خاص در سطح ۵۹ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور امروز به صورت همزمان از طریق ویدئو کنفرانس ‌افتتاح شدند.
منبع:ایرنا
  پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مینا IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
    0 0
    هیچ ازمایشگاهی درمشهدبرای بیماران هموفیلی آزمایشات روبابیمه ورایگان انجام نمیده هم ازماپول میگیرن هم ازبیمه ی خاص