سید مهدی هاشمی گفت: وقتی آخوندی با افتخار می گوید حتی یک واحد مسکن مهر افتتاح نکردم، نشان می دهد که خدمت به مردم را افتخار نمی داند.

"آخوندی" فردی است که روحیه خدمت کردن ندارد

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، سید مهدی هاشمی در خصوص عملکرد عباس آخوندی وزیر مستعفی راه و شهرسازی در ۶۲ ماه حضور در دولت، اظهار داشت: آقای آخوندی، روحیات، تفکر و مدل مدیریتی دارد که برای همه روشن است. مدل مدیریت وی «بچه پولدار» ی است به معنای دیگر، الگوی مدیریت آخوندی، مدیریت «هزینه» است نه مدل مدیریتی «درآمد ـ هزینه»؛ از نظر آخوندی هر کسی باید خرج زندگی خود را به طور کامل پرداخت کند.

آخوندی از رهبران لیبرالیزم هم جلوتر است

وی افزود: آخوندی مدعی لیبرالیزم بوده و حتی از رهبران اندیشه لیبرالیزم هم جلوتر است. اقداماتی که آخوندی انجام می دهد، پر هزینه است و می گوید هر فردی خدمتی دریافت می کند، باید هزینه اش را بپردازد. این تفکر در جامعه ای اجرا می شود که درآمدهای شهروندان مطابق با هزینه هاست نه اینکه اینگونه فکر کنیم که هر فردی که می خواهد در تهران زندگی کند، حداقل هزینه هایش ماهانه ۱۵ میلیون تومان است و باید این مبلغ را بابت هزینه های خدماتی که دریافت می کند، بپردازد و حداقل ماهیانه ۱۰ میلیون تومان هم برای هزینه های زندگی اش خرج کند. این مدل مدیریت، در جمهوری اسلامی ایران امکان اجرا ندارد.

آخوندی یک مدیر سیاسی است نه اجرایی

رئیس کمیسیون عمران مجلس نهم ادامه داد: آخوندی فردی سیاسی است و بیش از آنکه یک مدیر اجرایی باشد، نگاه سیاسی دارد. اگر آخوندی بخواهد وارد شهرداری تهران بشود، نمی تواند با اعضای شورای شهر تعامل کند فردی که با رئیس جمهور نمی تواند سازگار باشد چه گونه می تواند با ۲۱ نفر تعامل داشته باشد؟ ضمن اینکه در دولت به او پول می دادند تا خرج کند چه رسد به اینکه بخواهد در شهرداری تهران به دنبال تولید درآمد هم باشد.

وی یادآور شد: آخوندی فردی بسیار پُر حاشیه است نه تنها نمی تواند حمایت های حداکثری را جلب کند، بلکه همین حداقل حمایت هایی را هم که دارد، اگر مدیریت کلان جدیدی به او داده شود، از دست خواهد داد. نوع رفتاری که در دولت داشت و با آن نوع برخورد از دولت خارج شد یا حتی رفتاری که با نهادهای عالی نظارتی نظام مانند شورای نگهبان یا مجمع تشخیص داشته، نشان می دهد، فرد اهل تعاملی نیست.

BBC و VOA حامیان آخوندی

هاشمی تصریح کرد: ناکارآمدی آقای آخوندی شهره عام و خاص است. اگر وارد شهرداری شود، هزینه ای را در طول مدتی بر مردم تحمیل می کند. همه جناح ها و کارشناسان بر ناکارآمدی آخوندی تأکید دارند اما از سوی مقابل بی بی سی و VOA از وی حمایت می کنند. بنابراین به جهات مختلف می بینیم که عملکرد وی ضعیف قلمداد می شود.

وی با اشاره به اظهارات آخوندی در مراسم تودیع خود مبنی بر افتخار کردن به این موضوع که حتی یک واحد مسکونی هم افتتاح نکرده است، خاطرنشان کرد: آخوندی فردی است که روحیه خدمت کردن ندارد. او خدمت کردن به مردم را افتخار نمی داند.

شکایتم از آخوندی در جریان است

رئیس اسبق شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در خصوص شکایت خود از آخوندی بابت تعلیق پروانه فعالیت مهندسی خود از سوی وزیر سابق راه و شهرسازی گفت: در حال پیگیری حقوقی این موضوع هستم و امیدوارم به زودی نتایج آن اعلام شود. من در دانشگاه آزاد مهندسی خوانده ام نه دانشگاه امام حسین (ع)؛ در آنجا کارشناسی ارشد مدیریت خوانده ام. اینکه شب انتخابات نظام مهندسی ساختمان، موضوع مدرک جعلی را منتشر کرده اند، نشان می دهد که چه هدفی داشته اند. اما در جریان نیستم که آیا برای آقای آخوندی، احضاریه به دادگاه صادر شده یا خیر.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.