البرز- ابوالفضل فلاح با بیان اینکه موانع زیست محیطی در اجرای نیروگاه خورشیدی ۵۰ مگاواتی اشتهارد حل شده است، گفت: این نیروگاه با سرمایه گذاری ۴۵ میلیون یورو ومشارکت طرف چینی که پنل خورشیدی تولید می کند احداث می شود.

موانع زیست‌محیطی احداث نیروگاه خورشیدی اشتهارد رفع شده است

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل فلاح  مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان البرز پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در آیین کلنگ زنی اولین نیروگاه خورشیدی ۵۰ مگاواتی استان البرز با اشاره به اینکه از سال گذشته کارگروه انرژی های تجدید پذیر از سوی استانداری البرز تشکیل شد، گفت: این کارگروه با ریاست معاون اقتصادی استانداری البرزو عضویت همه دستگاه های اجرایی شروع به کارکرد.

وی با اشاره به  تجربه کشورمان در خصوص انرژی های تجدید پذیر، گفت: در حال حاضر در زمینه انرژی خورشیدی (سولار) بیش از ۲۰ برابر مجوز صادر شده اما به دلیل اینکه بسترسازی از جمله مجوز محیط زیست و منابع طبیعی در سایر استان ها فراهم نشده بود عمده کارها متوقف شده است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان البرز با بیان اینکه در مدتی که کارگروه تشکیل شد جانمایی این پروژه را مورد بررسی قرار دادیم، افزود: این پروژه در منطقه پلنگ آباد  با مساحت ۲ هزارو ۸۰۰ هکتار  وبا همکاری اداره کل منابع طبیعی  مکان یابی و ایجاد می شود.

فلاح اظهار کرد: موانعی هم در بحث محیط زیست در مساحت ۲هزار و ۸۰۰ هکتار برای ۱۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی  داشتیم که با همکاری اداره کل محیط زیست استان برطرف شد در حالی که درسایر استان ها هنوز مشکلاتی دراین زمینه وجود دارد.

فلاح با بیان اینکه ۵۰ مگاوات اتصال به شبکه درحال انجام است، گفت: این نیروگاه با سرمایه گذاری ۴۵ میلیون یورویی  و مشارکت طرف چینی  که پنل خورشیدی تولید می کند احداث می شود.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان البرز در پایان، گفت: این پروژه در کل ۱۲۰ مگاوات ظرفیت خواهد داشت که ۸۰ مگاوات از شرکتهای خارجی تامین می شود و ۴۰ مگاوات نیز سرمایه گذاران داخلی در کشورمشارکت خواهند داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.