برتری مقابل ذوب آهن چهارمین برد تراکتورسازی با سرمربی جدید و جوان را رقم زد تا تبریزی ها با تثبیت جایگاه سومی یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لقب بگیرند.

تقوی: طرفداران تراکتورسازی باید به تیم آرامش تزریق کنند

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، تراکتورسازی بعد از پشت سر گذاشتن بحران های ابتدای فصل و خارج شدن از شوک برکناری جان توشاک با محمد تقوی سرمربی جوان خود روند رو به رشدی را در پیش گرفت تا جایی که با کسب ۱۳ امتیاز از ۱۸ امتیاز ممکن در شش بازی بدون مربی ولزی موفق شد در جمع سه تیم برتر لیگ برتر بایستد. حضور در این جایگاه باعث شد تا امیدهای طرفداران برای قرار گرفتن در کورس قهرمانی بیش از پیش شود گرچه محمد تقوی در واکنش به این جو و انتظار گفت باید سطح انتظارات از تراکتور را معقولانه بالا برد نه احساسی.


خوشحالم جو فوتبالی بانشاطی در تبریز حاکم است


خیلی خوشحالم جو فوتبال تبریز برخلاف روزهای ابتدای فصل حالا شاداب و پرنشاط است. من شناخت نسبی از فوتبال تبریز داشتم و می دانستم که تراکتورسازی اهمیت زیادی برای تبریزی ها دارد اما حالا در این چند ماه پی بردم که نتایج تراکتور در رقابت های لیگ به نوعی روی زندگی اجتماعی آنها تاثیر مستقیمی دارد و بردهایش نشاط و انگیزه را بالا می برد. خدا را شکر می کنم که تلاش های مجموعه از مالک باشگاه و مدیریت گرفته تا بازیکن و کادرفنی این گونه تبریز را به وجد آورده است.


با بچه های تیم بعد از رفتن توشاک صادقانه صحبت کردم


روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم که صحبت برای هر روز آن نیاز به زمانی مفصل تر دارد. جزئی بخواهم بگویم این که باید با همت بچه ها یک خانه ترک خورده را بازسازی و مرمت می کردیم تا انتظاراتی که طرفدارانش از آن داشتند، برآورده می شد. روز اول بعد از کنار رفتن آقای توشاک به بچه های تیم صادقانه گفتم این بازسازی تنها با همت و تلاش شبانه روزی و افکار حرفه ای انجام می گیرد از همین رو باید همه چیز را فراموش و از صفر شروع کنند که خوشحالم آنها نیز شرایط را درک کردند و با تمام مشکلاتی که بود مبارزه و جنگیدند.


باید واقع گرایانه انتظارات از تراکتورسازی بالا برود


هنوز کاری انجام نشده و این تازه آغاز جاده ای پرپیچ و خم برای تراکتورسازی است. از این تیم انتظارات خیلی بالا است و من هم کاملا به آن واقف هستم اما از تبریزی های خونگرم همین طور سایر طرفداران این باشگاه می خواهم کمی واقع گرایانه تر به وضعیت تیم نگاه کنند تا خدای ناکرده فشارهای کاذب به تیم ضربه نزند. اتفاقا هدف اصلی تمام مجموعه این است که تراکتورسازی مدعی قهرمانی باشد اما برای رسیدن به این هدف باید پله به پله جلو برویم چون تیم تازه سرو شکل گرفته و هنوز کارهای زیربنایی زیادی باید انجام شود.


گفتم بروید فوتبال بازی کنید باختید هم مهم نیست


روز بازی با ذوب آهن وقتی وارد ورزشگاه یادگار امام(ره) شدیم و آن سیل از جمعیت را دیدیم خودمان بیشتر از حریف جوگیر شدیم و دیدید که در نیمه اول کاملا اسیر این جو بودیم و اصلا نمی توانستیم از عهده کوچک ترین وظیفه خود بربیاییم. در بین دو نیمه فقط یک جمله گفتم آن هم این که ترسی از پایان نداشته باشید اگر باختید هم بروید و فوتبال تان را بازی کنید که حداقل جلوی این همه طرفدار خجل زده نباشید. باخت تان گردن من مربی از چیزی نترسید و بروید بازی کنید و همان تاکتیک هایی را به اجرا بگذارید که یک هفته روی آن تمرین و برنامه داشتید.


دلم برای ذوب آهن خیلی سوخت


بی انصافی است اگر نخواهم از بازی خوب و غیرقابل پیش بینی ذوب آهن در نیمه اول حرفی نزنم. انصافا یکی از بهترین نمایش هایی بود که من از این تیم به یاد دارم اما خب فوتبال است و هزار راز نهفته و غیر قابل پیش بینی. بعد از پایان بازی دلم خیلی برای ذوب آهن سوخت چون خودم را جای آنها گذاشتم و دیدم با آن نمایش نیمه اول انصافا حق تیم شان نبود این گونه اسیر قدرت تراکتورسازی شوند اما از یک سو برای تبریزی ها و تیم خودم خوشحال بودم که از تیم بد نیمه اول به تیم رویایی نیمه دوم تبدیل شد و نشان داد رفته رفته شخصیتی که من انتظار دارم در تیم شکل می گیرد.

لی اروین را توشاک نمی خواست

تعویض طلایی؟! وقتی بازی را تجزیه تحلیل کردم به این نتیجه رسیدم تغییر تاکتیک بدهیم و با دو مهاجم نوک بازی کنیم. لی اروین بهترین گزینه برای مکمل استوکس بود از همین رو به او گفتم برود و خودش را نشان بدهد. وقتی بازیکنانی این شکلی با خصوصیات اخلاقی کاملا متفاوت به فوتبال ایران می آیند باید آنها را از هر حیث آماده کنی تا بتوانند قابلیت های خود را نشان بدهند. سه هفته زمان برد تا بتوانم با لی همین طور سایر خارجی های تیم ارتباط نزدیک برقرار کنم. البته شاید برای شما و همه طرفداران تراکتورسازی جالب باشد بدانند که جان توشاک وقتی باشگاه با اروین قرارداد بست این بازیکن را نمی خواست چون اعتقاد داشت یا او باید باشد یا استوکس اما حالا ثابت شد چرا باشگاه با حرفه ای گری این بازیکن را جذب کرده است.


طرفداران ما باید به تیم آرامش تزریق کنند


تیمی که در اختیار داریم فوق العاده است اما هنوز برای رسیدن به تراکتور رویایی نیاز به زمان و برنامه های تدارکاتی و پشتیبانی بیشتری نیاز دارد. ما بازی به بازی پیش می رویم تا به هدف گذاری هایی که داریم، برسیم. در این راه نیاز داریم تا طرفداران به عنوان یار دوازدهم آرامش را به ما تزریق کنند درست مثل تمام این هفته ها که یار و یاور ما بودند.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.