عملیات رژیم صهیونیستی برای ربودن یک فرمانده فلسطینی در غزه نه‌تنها شکست خورد بلکه گاف امنیتی و اطلاعاتی این رژیم منجر شد یک نیروی مهم بلندپایه صهیونیست هم کشته شود.

گاف بزرگ صهیونیست‌ها در غزه؛ حماس از عملیات صهیونیست‌ها مطلع بود

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، بامداد امروز (دوشنبه) گروهی از نظامیان ویژه رژیم صهیونیستی در لباس مبدل و با استفاده از یک خودرو فولکس کاملا مشکی به نوار غزه نفوذ کرده و با نیروهای جنبش مقاومت اسلامی «حماس» درگیر شدند.

منابع فلسطینی می‌گویند که این گروه از صهیونیست‌ها قصد ربایش «نور برکة» یکی از فرماندهان حماس را داشتند که بعد از درگیری با نیروهای مقاومت در شرق «خان یونس» مجبور به تیراندازی و به شهادت رساندن وی می‌شوند. این بدین معناست که این عملیات شکست خورده است.

«رونن مانلیس» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اما مدعی است که هدف گروه مذکور ربایش یا ترور فرمانده حماس نبوده بلکه ماموریت نیروهای ویژه، «عملیات برای حفظ برتری اسرائیل» بوده است.

وبگاه «دبکافایل» هم به نوعی از شکست این عملیات صحه گذاشت. به گفته این سایت، این گروه صهیونیست پس از آنکه در بین آتش سنگین نیروهای فلسطینی گرفتار شدند، از مرکز فرماندهی عملیات درخواست کمک کرده و آنها نیز جنگنده‌های نیروی هوایی را برای ارائه پوشش اعزام کردند. تا زمان رسیدن کمک هوایی، یکی از نظامیان صهیونیست با درجه سرهنگ دومی که فرماندهی این گروه را نیز برعهده داشت توسط فلسطینی‌ها کشته می‌شود. یک افسر دیگر نیز زخمی شده که حال او وخیم است.

بعد از رسیدن جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز غزه و بمباران محل عملیات، هفت عضو مقاومت فلسطین به شهادت رسیده (+) و بدین ترتیب نظامیان متجاوز توانستند از مهلکه بگریزند. خودروی این گروه صهیونیست نیز در حملات هوایی از بین رفت.

یک منبع امنیتی به وبگاه دبکافایل گفت که نکته مهم اینجاست که حماس از عملیات نیروهای یگان ویژه اسرائیلی اطلاع داشته و توانسته به موقع پاتک مناسبی را برای مقابله با آن اجرا کند. این منبع می‌گوید حماس چندین پست دیدبانی و شناسایی آشکار و پنهان در مرز غزه دارد.


لاشه خودروی نظامیان متجاوز صهیونیست

دبکافایل با اذعان به قدرت اطلاعاتی حماس نوشت که هرازچندگاهی جاسوسان فلسطینی با عبور از مرز غزه، وارد اراضی اشغالی شده، اطلاعات مهمی را درباره فعالیت‌های نظامی و غیرنظامیان ارتش رژیم اسرائیل کسب کرده و معمولا بدون مشکل به غزه برمی‌گردند.

وبگاه روزنامه «جروزالم پست» هم به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که گروه‌های مقاومت فلسطین نیز در واکنش به این عملیات تجاوزکارانه و حملات هوایی صهیونیست‌ها به غزه، 17 فروند موشک و راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده و باعث تعطیل شدن مذاکر اداری و خط راه‌آهن بین «عسقلان» و «بئر السبع» شد.

بر این اساس،‌ سامانه‌های پدافند موشکی گنبد آهنین فقط توانستند سه فروند از این موشک‌ها را رهگیری و پیش از رسیدن به زمین منهدم کنند.

«گادی آیزنکوت» رئیس ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی دقایقی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد نیروهای مستقر در مرز غزه و همچنین سامانه‌های گنبد آهنین را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

در این بیانیه همچنین اشاره شده است که عملیات شب گذشته در خان یونس از اهمیت ویژه‌ای برای امنیت رژیم صهیونیستی برخوردار بود.

جلسه کابینه امنیتی برای بررسی گاف بزرگ

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز با قدردانی از عملیات شب گذشته، اعلام کرد که هویت و اقدامات سرهنگ کشته شده در جریان این عملیات، برای سال‌ها افشا نخواهد شد.

به نوشته وبگاه «یدیعوت آحرونوت» درپی لو رفتن عملیات شب گذشته نیروهای صهیونیست در غزه، کابینه امنیتی اسرائیل تا ساعاتی دیگر جلسه اضطراری به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، لیبرمن، آیزنکوت و دیگر مقامات امنیتی و نظامی تشکیل خواهد داد تا این گاف بزرگ امنیتی و نظامی را بررسی کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که برای شرکت در نشست صلح پاریس به فرانسه سفر کرده بود شب گذشته به خاطر این بحران سفر خود را نیمه کاره رها کرد و به تل آویو بازگشته است.


جلسه ارزیابی وضعیت با حضور لیبرمن و آیزنکوت

گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس نیز امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دشمن صهیونیست برنامه‌ریزی کرده بود که ضربه سنگینی به مقاومت در نوار غزه بزند اما با هوشیاری رزمندگان فلسطینی، موفق به شکست توطئه صهیونیستی بزرگی شدند که دنبال غافلگیرکردن مقاومت بوده است. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.