همدان- علی‌اصغر مونسان گفت: ۶ میلیارد دلار برای اجرای ۱۹۰۰ طرح گردشگری تامین شده است و ایران هراسی ساختگی آمریکا تاثیری در روند اجرای طرح های گردشگری کشور نداشته است.

 ۶ میلیارد دلار برای اجرای طرح‌های گردشگری جدید کشور تامین شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در چهلمین اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری  در همدان، اظهار داشت: تا پایان کار این دولت فعلی هم تلاش می کنیم تا ۱۲۰۰ طرح را در حوزه گردشگری به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره براینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین و پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی است، گفت: این اجلاس با تلاشی که مسئولان برگزاری آن داشتند این امید را برای آشنایی بیشتر کشورهای دنیا با ظرفیت های گردشگری ایران و به خصوص همدان فراهم کرده است وباید از این فرصت برای تعامل و همفکری جهانی به نحو احسن بهره‌ ببریم.

مونسان اظهار داشت:گردشگری صنعتی  پایدار برای تامین اشتغال کشور های در حال توسعه است  کشور های در حال توسعه رویکردی خاص به این صنعت دارند و بخش از زیر ساخت های اقتصادی خود را مبتنی بر آن برنامه ریزی کردند. گردشگری صنعتی است که هزینه های کمی دارد اما در آمد قابل توجهی هم ایجاد می کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه تحریم‌ها مانعی در برابر ورود گردشگران به ایران نبوده است، از افزایش ورود گردشگر به کشور بعد از تحریم‌ها خبر داد و اظهار کرد: دلیل این مهم وجود مردمی نوعدوست و مهربان و صمیمی در ایران اسلامی است.

مونسان تصریح کرد: ایران‌هراسی دشمن مانعی در رشد و توسعه گردشگری ایران نبوده است و اکنون ۱۹۰۰ طرح گردشگری با اعتباری در حدود ۶ میلیارد در حال اجراست و  تا پایان کار این دولت هم ۱۲۰۰ طرح گردشگری دیگر به پایان می رسد.

وی با اشاره به اینکه یک‌میلیون اثر تاریخی و فرهنگی و هزاران اثر ملی ثبت شده در ایران باعث شده در این کشور در زمره ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه جاذبه‌های گردشگری باشد، گفت: آب و هوای چهارفصل، وجود قومیت‌های متخلف و با آداب و رسوم زیبا باعث شده ایران به یک پدیده و گنجینه گردشگری تبدیل شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: برخورداری از بالاترین ضریب امنیت، پایین بودن هزینه‌های سفر، ارائه تسهیلات ویژه به گردشگران و مهمان‌نوازی مردم باعث شده شرایط خوبی در کشور برای میزبانی از گردشگران داشته باشیم.

مونسان معرفی استان همدان به عنوان مقصد گردشگری جدید و پویا در آسیا و جهان را یکی از دستاوردهایی این اجلاس دانست و ادامه داد: برنامه‌ریزی و بهره‌برداری از این رویداد به منظور جذب گردشگر، معرفی ظرفیت های گردشگری شهر همدان به وزرای گردشگری، سفرا و نمایندگان کشورهای آسیایی، ایجاد بستر تعامل در حوزه‌های گردشگری بین کشورهای عضو ای سی دی و جذب سرمایه‌گذاران بین المللی فعال در حوزه گردشگری از دیگر نتایج این اجلاس است.

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.