البرز- حامد فرضی با بیان اینکه اجرای پروژه نیروگاه خورشیدی در سطح ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی خواهد بود، گفت: با نصب پنل های خورشیدی در این منطقه عملا تبخیر به حداقل می رسد و امکان رویش گیاهان را خواهد داشت و در نهایت انتشار ریزگردها در منطقه اشتهارد کاهش می یابد.

کاهش ریزگردها با اجرای پروژه نیروگاه خورشیدی ۵۰ مگاواتی اشتهارد

حامد فرضی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص مشارکت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری البرز در پروژه نیروگاه خورشیدی ۵۰ مگاواتی در اشتهارد اظهار کرد: برای اجرای پروژه انرژی خورشیدی در منطقه پلنگ آباد اشتهارد در فاز اول ۲ هزار هکتار از اراضی ملی در نظر گرفته شده است.

وی  با بیان اینکه این محدوده درنزدیکی شرکت های صنعتی در اشتهارد می باشد، گفت: شرکت های صنعتی اشتهارد درتامین برق دچار مشکل هستند که با احداث این نیروگاه مشکلات تامین برق صنایع صنعتی نیز مرتفع شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: اجرای این طرح اولین پروژه در سطح کشورمحسوب می شود  به صورت یکپارچه در سطح ۲ هزار و ۸۰۰ هکتاری در نظر گرفته شده است.

فرضی با بیان اینکه با هماهنگی های خوبی که از طریق استانداری و اداره کل دارایی صورت گرفته است برنامه های فاز اول  را در این پروژه اجرا خواهیم کرد، افزود: با اجرایی شدن این پروژه مشکلات ریزگردها به حداقل می رسد.

وی به مشکلات ریزگردها در بخش اشتهارد و نظرآباد اشاره کرد وگفت: با نصب پنل های خورشیدی در این منطقه عملا تبخیر را به حداقل می رساند و امکان رویش گیاهان را خواهد داشت و در نهایت انتشار ریزگردها نیز کاهش می یابد.

فرضی در پایان گفت: اجرای این پروژه در فاز اول ۲ هزار هکتار و فاز دوم آن ۸۰۰ هکتار  از اراضی ملی خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.