معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: سه‌شنبه هفته گذشته رکورد جابه‌جایی مسافر در خطوط 1 و 2 مترو مشهد با جابه‌جایی 210 هزار مسافر شکسته شد. هم‌چنین در سه روز آخر ماه صفر با جابه‌جایی 574 هزار نفر توسط مترو رکورد جدیدی به جای گذاشته شد.

210 هزار مسافر؛ رکورد جدید مترو مشهد
 
به گزارش قدس آنلاین ، وحید برکچی در چهل‌ویکمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که امروز در تالارشهر برگزار شد با ارائه گزارشی از خدمات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در اربعین حسینی  و دهه پایانی صفر، اظهار کرد: خدمات‌دهی در بخش حمل‌ونقل به ویژه با محدودیت‌ها بسیار سخت و دشوار است. 
وی ادامه داد: سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد در جهت مأموریتی که نظام جمهوری اسلامی به آن داده بود در اربعین حسینی نیز در آن سوی مرزها توانست خدمات ویژه‌ای را به زائران سیدالشهدا ارائه دهد. بر این اساس خدمات با 103 دستگاه اتوبوس و 243 نفر نیرو در مسیری 110 کیلومتری از مهران تا نجف اشرف به زائران ارائه شد. در این مسیر بیش از 2000 سرویس خدمت در رفت‌وآمد و برگشت زائران در کشور عراق ارائه شد. 
برکچی تصریح کرد: نیروهای اتوبوس‌رانی به محض پایان اربعین و بازگشت از عراق با کمک به سایر اتوبوس‌رانان در مشهد در روزهای پایانی صفر به زائران امام رضا(ع) خدمت‌رسانی کردند. در این روزها تعداد ناوگان اطراف حرم را در طول ایام در طول روز از 200 دستگاه به 350 دستگاه افزایش دادیم و از 12 شب تا 5 صبح نیز اتوبوس‌های شیف شبانه را به 70 دستگاه افزایش دادیم.
وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات اتوبوسرانی می‌توان کمک به زائرانی که به مشهد عزیمت می‌کردند  اشاره کرد که در این زمینه سرویس‌های زیادی توسط 278 دستگاه اتوبوس به زائران ارائه شد. همچنین در شب آخر ماه صفر با خروج زائران از مشهد روبه‌رو بودیم که اتوبوس‌رانی با در اختیار گذاشتن اتوبوس با هماهنگی با پلیس راهور توانست زائران را به شهرهای نزدیک مانند مشهد و نیشابور برساند.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد بیان کرد: شرکت بهره‌بردای قطارشهری مشهد نیز در این ایام رکورد جابه‌جایی مسافر را شکست. در روز سه‌شنبه و شب چهارشنبه رکورد جابه‌جایی مسافر در خطوط 1 و 2 شکستیم و تعداد مسافران به 210 هزار نفر رسید. همچنین در سه روز آخر ماه صفر نیز با جابه‌جایی 574 هزار نفر رکورد جدیدی به جای گذاشته شد.
وی با اشاره به اقدامات سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری مشهد در این ایام، گفت: تاکسی‌رانی با افزایش تعداد تاکسی‌ها در اطراف حرم به 1000 دستگاه و تاکسی‌هایی که از سایر خطوط شهری مراجعه کرده بودند و همچنین 100 دستگاه ون صلواتی و 70 دستگاه تاکسی صلواتی خدمات ویژه‌ای به مردم در این روزها دادند.
برکچی افزود: شرکت الیت هم به دلیل محدودیت‌های موجود برای خودروها در اطراف حرم مطهر رضوی در این روزها پیش‌بینی 52 پارکینگ عمومی را داشت که 22 مورد با ظرفیت 3000 جای پارک در هسته مرکزی شهر بود و 10 هزار جای پارک نیز در سایر مناطق شهر قرار داشت.
وی با اشاره با نظارت بر روند حمل‌ونقل و ترافیک شهر با حضور تمام نهادها در مرکز کنترل اتاق بحران حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های ترافیکی مشکلات زیادی را برای عبور و مرور ایجاد می‌کرد که با درایتی که در مرکز کنترل ترافیک داشتیم این موضوع تا حدی کنترل شد. آمار ورودی خوردو به مشهد حدود 1 میلیون و 520 هزار خورود بود که بر اساس آمارها حدود 4 میلیون زائر به آمدند که دغدغه اصلی آن‌ها در حوزه حمل‌ونقل بود.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد با اشاره به فعالیت‌های شرکت پایانه‌های مسافربری در روزهای پایانی صفرریال گفت: در این مدت در روزانه حدود  6000 هزار خودرو در پایانه‌ها رفت‌وآمد داشتند که مجموعاً حدود 46 هزار خودرو ورود و خروج داشتند. در پایانه امام رضا(ع) با تردد سنگین خودروها روبه‌رو بودیم و توانستیم به صورت ویژه خدمت دهیم.
وی اضافه کرد: حدود 1 میلیون و 200 هزار ورود و خروج در پایانه‌های مسافربری مشهد در این ایام صورت گرفت که نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش را شاهد بودیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.