احمد امیرآبادی فراهانی گفت: اعلام کردند ضرورتی ندارد به این لوایح ملحق شویم و می توانیم در این زمینه قوانین بومی خود را متناسب با شرایط و نیازهای داخلی داشته باشیم. شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه نامه ای نوشته و از طریق آن درصددند از مقام معظم رهبری بخواهند تا شورای نگهبان درباره آن سه لایحه ای که به مجلس آمده، رای مثبت داده و آنها را تایید کند.

بررسی کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم برای مدتی مسکوت می‌ماند/ تصریح رهبری به عدم نیاز به معاهدات خارجی

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی «قدس آنلاین»، درباره تصویب لوایح FATF  و نامه شورای هماهنگی اقتصادی به رهبری در این باره، اظهار داشت: آنچه که رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس درباره تصویح لوایح FATF   و پیوستن به کنوانسیون های خارجی فرمودند در واقع غیر از آن چیزی هست که عده ای آنرا مطرح می کنند. ایشان در اظهارات خود به صراحت به عدم نیاز به معاهدات خارجی تاکید کرده و فرمودند که باید مشابه همین کنوانسیون ها و قوانین را خودمان در داخل کشور به تصویب برسانیم.

امیرآبادی فراهانی همچنین افزود: رهبری سیاست های کلی نظام را تبیین می کنند که ایشان هم در موضع گیری که درباره این کنوانسیون ها داشتند، اعلام کردند ضرورتی ندارد به این لوایح ملحق شویم و می توانیم در این زمینه قوانین بومی خود را متناسب با شرایط و نیازهای داخلی داشته باشیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: البته درباره این کنوانسیون ها باید گفت که اصلاح قانون مبارزه با پولشویی تصویب شد و قانون خوبی بود. در حال حاضر ما در مجلس درباره کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم بحث کردیم که فعلا مسکوت مانده و دولت نیز با مسکوت ماندن آن برای مدتی موافقت کرده است تا ببینیم چه اتفاقی پیش می آید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد:  آنچه که ما در جریان آن هستیم، نامه ای است که مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه نوشته و از طریق آن درصددند از مقام معظم رهبری بخواهند تا شورای نگهبان درباره آن سه لایحه ای که به مجلس آمده، رای مثبت داده و آنها را تایید کند تا لایحه بعدی در مجلس به جریان بیفتد. البته این اتفاقات بعد از صحبت های رهبری بود و باید دید نتیجه بحث چه خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.