ناصر ابوشریف گفت: تا این لحظه هنوز هدف و ماهیت واقعی عمیلات دو روز پیش تیم صهیونیستی در نوار غزه مشخص نیست ولی این عملیات احتمالا چند ماموریت را در هدف داشته است که مهمترین آن می تواند ربودن یکی از فرماندهان بلندپایه حماس باشد.

رژیم صهیونیستی توان جنگ فراگیر علیه نوار غزه را ندارد/ هدف اسرائیل ربودن یکی از رهبران حماس بود

"ناصر ابوشریف" نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین در رابطه با هدف رژیم صهیونیستی از عملیات شامگاه یکشنبه در نواز غزه که به دنبال آن چند فلسطینی شهید و یک افسر بلندپایه صهیونیست به هلاکت رسید گفت: تا این لحظه هنوز هدف و ماهیت واقعی عمیلات دو روز پیش تیم صهیونیستی در نوار غزه مشخص نیست؛ پیش بینی هایی صورت گرفته و مثلا برخی می گویند این عملیات برای ترور یکی از فرماندهان میدانی حماس صورت گرفته است ولی ما معتقدیم که این فرمانده با این عملیات مقابله کرده و هدف این عملیات نبوده است؛ این عملیات احتمالا چند ماموریت را در هدف داشته است که مهمترین آن می تواند ربودن یکی از فرماندهان بلندپایه حماس باشد نه این فرمانده ای که به شهادت رسید. یعنی ممکن است هدف عملیات ربودن "یحیی السنوار" رئیس جنبش حماس برای به دست آوردن اطلاعات در مورد چهار صهیونیست اسیر در نوار غزه و اطلاعات مهم دیگر بوده باشد.

ناصر ابوشریف ادامه داد: از دیگر اهداف این عملیات می تواند افزایش فعالیت های جاسوسی، زیر نظر گرفتن مقاومت، شناسایی تونل ها و... بوده و تا این لحظه هدف واقعی آن مشخص نشده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: قطعا این عملیات را یک تیم آموزش دیده و مورد حمایت دستگاه های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و هماهنگی بالا با کابینه رژیم، ستاد فرماندهی ارتش و نیروهای هوایی برای پشتیبانی صورت گرفته است و عملیات پیچیده و برنامه ریزی شده ای بوده است ولی گروه های مقاومت فلسطین در نوار غزه و توان اطلاعاتی بالای آن موجب شکست این عملیات شد و اگر پشتیبانی نیروی هوایی این رژیم نبود عناصر صهیونیست حتی نمی توانستند از نوار غزه خارج شوند.

وی در ارزیابی واکنش گروه های مقاومت به این حمله رژیم صهیونیستی گفت: واکنش گروه های مقاومت به این عملیات که منجر به شهادت چند فلسطینی شد واکنشی طیبعی و به حق بوده است؛ گروه های مقاومت حدود دویست موشک را به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کردند که برخی اماکن منهدم و تعدادی از صهیونیست ها زخمی شدند. سامانه موشکی "گنبد آهنین" تنها چند فروند از این موشک ها را دفع کرد که نشان از ضعف این سامانه موشکی در دفاع از سرزمین های اشغالی دارد. در نتیجه ما معتقدیم که مقابله باید تا آرام شدن اوضاع ادامه داشته باشد.

ناصر ابو شریف در مورد اینکه جنگنده های رژیم صهیونیستی طی دیروز و امروز اماکن مسکونی و غیرنظامی را بمباران کردند اظهار داشت: قطعا تمام منطقه غزه منطقه مسکونی است و در واقع حدود دو ملیون انسان در مساحت کوچک و محدودی زندگی می کنند؛ بنابراین هر حمله ای که علیه نوار غزه انجام شود غیرنظامیان مورد هدف قرار می گیرند و حتی صدای جنگنده ها و موشک ها هم غیرنظامیان را آزار می دهد و در میان آنها رعب و وحشت ایجاد می کند، ولی طی دو روز اخیر حملات مستقیمی به منازل و اماکن عمومی مانند حمله به ساختمان شبکه "الاقصی" صورت گرفت که هدف آن جلوگیری از انتشار واقعیت و شکست رژیم صهیونیستی بوده است. رسانه ها باید این گونه اقدامات وحشیانه را برجسته کنند و ماهیت رژیم صهیونیستی را به نمایش بگذارند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا نشانه ای از وقوع جنگ فراگیر در این مرحله وجود دارد یا خیر گفت: اکنون نه مقاومت و نه رژیم صهیونیستی هرکدام بنا به دلایل و شرایط خاص خود تمایل به جنگ فراگیر ندارند؛ ساکنان نواز غزه مدت هاست که در محاصره هستند و جنگ جدید فشار زیادی را بر آنها تحمیل خواهد کرد به ویژه در این شرایط که رژیم های مزدور عربی با رژیم صهیونیستی همکاری دارند و با تمام توان در خدمت آن هستند. بنابراین ما همچنان معتقدیم که باید به مقاومت خود ادامه دهیم و وارد جنگ گسترده نشویم.

وی افزود: رژیم صهیونیستی نیز نمی خواهد وارد جنگی شود که پایان خوبی برای آن متصور نیست؛ همانگونه که در سالهای گذشته جنگی گسترده را به راه انداخت ولی علی رغم کشتار زیادی که انجام داد و ویرانی های بسیاری که به بار آورد، به نتیجه ای نرسید و شکست خورد.

ابوشریف در مورد وظیفه سازمان ملل و جامعه بین الملل مقابل تجاوزگری اسرائیل گفت: جامعه ین الملل و کشورهای غربی همگی توطئه گر و همان کسانی هستند که این رژیم جعلی را به وجود آورده اند؛ سازمان ملل نیز یکی از شاهدان این جنایت بزرگ بوده است. قطعنامه های بسیاری طی سال های گذشته علیه رژیم صهیونیستی صادر شده و بسیاری نیز به دلیل وتو کشورهای حامی ان رژیم صادر نشده است بنابراین سازمان ملل از اینکه مانع جنایت های رژیم صهیونیستی شود عاجز است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در پایان تاکید کرد: متاسفانه کشورهای عربی بسیاری هم که می توانند تاثیر گذار باشند موضع آنها امروز منفی است و کمکی به مردم فلسطین نمی کند و به جای آنکه با ایران علیه این رژیم متحد شوند با توطئه علیه مسئله فلسطین و اتحاد با اسرائیل می خواهند با جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند. از این رو این سازمان ها و کشورها نمی توانند به مردم فلسطین کمک کنند و تنها مقاومت است که می تواند راهگشای ملت فلسطین باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.