گیلان- حسین علی‌نژاد گفت: بر اساس مشاهدات عینی جمعیت پرندگان مهاجر گیلان همانند سال گذشته است.

جمعیت پرندگان مهاجر گیلان همانند سال گذشته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان ،حسین علی‌نژاد معاون طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه از ابتدای فصل مهاجرت پرندگان به گیلان تاکنون دسته‌های مختلف پرندگان مهاجر به زیستگاههای استان آمده‌اند،گفت: سرشماری این پرندگان اول ژانویه همزمان با دیگر کشورهای منطقه انجام خواهد شد.

وی افزود: بر اساس مشاهدات عینی جمعیت پرندگان مهاجر گیلان همانند سال گذشته است و احتمال افزایش و یا کاهش جمعیت این مهمانان پس از سرشماری نهایی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

علی‌نژاد خاطرنشان‌کرد: تالاب انزلی بیشترین تعداد پرندگان مهاجر و پارک ملی بوجاق بیشترین تنوع گونه های پرندگان مهاجر را به خود جای می‌دهند.

معاون طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست گیلان تصریح کرد: تاکنون انواع مرغابی‌سانان از جمله خوتکا و چنگر در زیستگاههای گیلان فرود آمده‌اند.

وی حفظ زیستگاه‌های پرندگان را بسیار مهم و ضروری دانست و از مردم خواست در حفاظت از این زیستگاه‌ها با محیط زیست همکاری کمک کنند.

تالاب انزلی، پارک ملی بوجاق کیاشهر، پناهگاه های حیات وحش سلکه، چوکام، سرخانکل، امیرکلایه، لوندویل، مناطق حفاظت شده شامل؛ تالاب استیل، سیاه کیشم و لیسار محل های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر گیلان هستند.

مهاجرت پرندگان مهاجر برای جوجه آوری از استان گیلان به سرزمین های شمالی، سیبری و اروپای غربی همه ساله از اوایل اسفند آغاز و تا پایان فروردین ماه خاتمه می یابد.

این پرندگان شامل؛ انواع مرغابی سانان نظیر قو، غاز، اردک، خوتکا و اردک سرسبز است که مناطق تالابی استان را برای جوجه‌آوری ترک می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.