خراسان شمالی- حبیب یزدانپناه با اشاره به انتخاب بجنورد به عنوان شهر ملی گلیم و سفره کردی در کشور، گفت: جشن برندسازی برای این هنر منحصر به فرد هنرمندان استان، به زودی برگزار می‌شود.

۵۰۲ مجوز تولید انفرادی و کارگاهی صنایع دستی در خراسان شمالی صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی،حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از صدور ۵۰۲ مجوز انفرادی و کارگاهی تولید صنایع دستی طی امسال خبر داد.

وی گفت: از این میزان، ۲۴۴ فقره پروانه تولید کارگاهی و ۲۵۸ فقره مجوز مشاغل خانگی است که برای هنرمندان صنایع دستی استان صادر شده است.

یزدانپناه با بیان اینکه طی این مدت، ۷۴ فقره کارت شناسایی صنعتگری نیز صادر و تمدید شده است، افزود: صدور کارت برای متقاضی ملزم به شرکت در آزمون عملی است که در صورت قبولی در آزمون پس از تایید کارگاه طی بازدید کارشناس مربوطه کارت صادر می‌شود.

وی با تأکید بر توسعه مشاغل کوچک و متوسط به طور عام و توسعه مشاغل خانگی به طور خاص با هدف افزایش درآمد، عنوان کرد: صنایع دستی این ظرفیت را به خوبی فراهم می کند و یکی از راهبردهای موثر در ایجاد اشتغال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه بازاریابی در رونق و فروش صنایع دستی بسیار موثر است، عنوان گفت: برای تحقق این امر به دنبال گسترش آموزش ها هستیم.

یزدان پناه از هفت رشته آموزشی صنایع دستی در رشته های گلیم، سوزن دوزی، معرق، سراجی۱ و ۲، پارچه بافی و بافتنی های سنتی خبر داد و افزود: هم اکنون یک هزار و ۲۵۰ کارگاه و ۴۶ فروشگاه صنایع دستی در استان فعالیت می کنند.

وی از برگزاری ۲۷ مورد نمایشگاه طی امسال خبر داد و تصریح کرد: هنرمندان صنایع دستی خراسان شمالی با حضور فعال در این نمایشگاه ها به معرفی ظرفیت های استان پرداختند که خوشبختانه در نمایشگاه اخیر تهران، غرفه مربوط به صنایع نساجی استان بیشترین فروش در بین غرفه ها را داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به انتخاب بجنورد به عنوان شهر ملی گلیم و سفره کردی در کشور، گفت: جشن برند سازی برای این هنر منحصر به فرد هنرمندان استان، به زودی برگزار می شود.

یزدان پناه با بیان اینکه عدم تبلیغات و بازاریابی مهم‌ترین دغدغه در حوزه صنایع دستی است، عنوان کرد: کارگروه مارکتینگ و برندسازی در این زمینه تشکیل شده است و به صورت جدی پیگیر این دغدغه هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.